پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره شعر بومی “نوج ” فراخوان داد

0

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، رونمایی از پوستر و فراخوان چهارمین جشنواره شعر بومی نوج روز گذشته در سوادکوه، شهرستان محل استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره  انجام و چراغ این جشنواره روشن شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : جشنواه شعر بومی نوج از سال ۱۳۹۰ در مازندران اغاز شد و امسال چهارمین دوره این جشنواره برگزار می شود.

معصومه فرجی افزود : در نخستین سال برگزاری این جشنواره بیش از یکصد شاعر تبری گو در شهر شیرگاه گردهم آمدند و در این جشنواره شرکت کردند و دومین و سومین دوره آن نیز در زیراب و پلسفید از شهرهای شهرستان سوادکوه برگزار شد.

وی ادامه داد : امسال در چهارمین دوره برگزاری این جشنواره، شاعران تبری گو می توانند آثار خود را در ۲ بخش آزاد، دفاع مقدس و مدافعان حرم به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه ارسال بکنند.

وی مهلت ارسال آثار از سوی شاعران را ۱۵ بهمن امسال عنوان کرد و ادامه داد : نیمه دوم اسفند ماه نیز زمان برگزاری این جشنواره در شهر آلاشت است  .

سوادکوه یکی از شهرستان های مازندران که دارای چهار شهر شیرگاه، زیراب، آلاشت و پل سفید است که در مدت سه دوره برگزاری جشنواره نوج در یکی از این شهرها برگزار شد و با برگزاری چهارمین دوره آن در آلاشت تمامی این شهرها میزبان برگزاری این برنامه بومی خواهند بود.

سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد مازندران با اشاره به اینکه گویش تبری تنها به مختص به این استان نیست، گفت : این گویش در نقاطی همچون شمال قزوین، سمنان و شمال تهران نیز مورد استفاده قرار دارد که برگزاری این جشنواره می تواند زمینه حضور شاعرانی از این نقاط را فراهم بکند.

وی افزود : علاوه بر این برگزاری این جشنواره فرهنگی می تواند بستر خوبی برای معرفی جذابیت های طبیعی و گردشگری شهرستان سوادکوه باشد و این مناطق را به جامعه معرفی بکند.  

نوج در گویش مازندرانی به معنای  جوانه درخت، نهال تازه رسته و مرحله ای در رشد شالی می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.