پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره سیب چهاردانگه شهریور ماه برگزار می‌شود

اسماعیل امینی اظهار کرد: هزار هکتار از باغات چهاردانگه زیر کشت گونه‌های سیاه ریشه است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه، فضایی مناسب برای کشت انواع سیاه ریشه است، افزود: سیب گالا، دورنگ، گرانی اسمیت، آلبالوی مجاری، گیلاس، گلابی، ازگیل و … انواع سیاه ریشه است که در چهاردانگه کاشت می‌شود.

 

بخشدار چهاردانگه با بیان اینکه میانگین برداشت محصول از هر هکتار ۴۵ تا ۵۰ تن است، گفت: محصول باغات چهاردانگه به سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، فارس، خراسان، کرمان و … و همچنین کشورهای حاشیه دریای مازندران و کشور عراق صادر می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه با تاکید و پیگیری فرماندار ساری جشنواره سیب همزمان با برداشت این محصول در شهریور ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره را برای نخستین بار در یکی از باغات سیب منطقه چهاردانگه برگزار می‌کنیم.

 

امینی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره در گام نخست، توجه به فرامین مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی منطقه، درنظر داریم فضا به گونه‌ای باشد تا کشاورزان با میل باطنی، کاشت درخت سیب را پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه از گردشگران هم دعوت می‌کنیم با حضور در این جشنواره از محصولات کشاورزان منطقه بهره ببرند، اظهار کرد: با توجه به سطح شیب‌دار اراضی منطقه، سیاه ریشه بهترین نوع کشت در منطقه است که می‌تواند بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

 

بخشدار چهاردانگه با بیان اینکه سیب یکی از محصولات پرمصرف در کشور است، افزود: فروش محصولات منطقه در اقتصاد پویا و کسب درآمد برای مردم منطقه بسیار حائز اهمیت است و کشت این محصول در منطقه، اشتغالزایی به همراه دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه گاهی اهالی منطقه برای پیدا کردن کسب و کار به استان سمنان و شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند، گفت: اکنون با شرایطی که کاشت سیب در منطقه به وجود آورده است شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

 

امینی با بیان اینکه در کنار کاشت سیب، انواع محصول اعم از سرکه سیب، ترشی سیب، مربای سیب و … هم تولید می‌شود، تصریح کرد: درنظر داریم همزمان با برگزاری جشنواره سیب، بازارچه محلی در کیاسر دائر کنیم تا کشاورزان محصولات خود را در معرض فروش قرار دهند.

 

وی ادامه داد: ساختار آب و هوایی منطقه به گونه‌ای است که سیب تولیدی باغات چهاردانگه، بیشترین ماندگاری را دارد و از کمترین سم برای تولید این محصول استفاده می‌شود و می‌توان اعلام کرد که محصولی ارگانیک است.

 

بخشدار چهاردانگه در پایان با دعوت از گردشگران و مردم استان برای حضور در این جشنواره گفت: اقتصاد پویای منطقه بر پایه کشاورزی است و گردشگران با حضور در این جشنواره در پویایی اقتصاد مردم منطقه سهیم باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.