پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جزئیات ‌تشییع و تدفین 9 شهید گمنام در مازندران اعلام شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام، اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم، میزبان پیکرهای پاک و مطهر 9 شهید گمنام سال های دفاع مقدس هستیم.

وی با عنوان اینکه پیکر مطهر این شهدا در 4 شهر استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند، زمان تشییع را دوشنبه 26 شهریورماه اعلام کرد و گفت: این روز که همزمان با هفتم ماه محرم است پیکرهای 9 شهید گمنام در ساری تشییع خواهند شد. 

ملکی با اشاره به اینکه مراسم تشییع شهدا ساعت 9 صبح دوشنبه از میدان شهدا آغاز می‌شود، افزود: این برنامه همراه با اجرای مراسم عزاداری حسینی با حضور اقشار مختلف مردم تا امامزاده یحیی (ع) ساری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیکرهای 7 تن از شهدای گمنام پس از تشییع به شهرهای تنکابن، شیرود، نکا و قائم‌شهر منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین پیکر 2 شهید گمنام به معراج الشهدا تهران منتقل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران زمان استقبال از پیکرهای شهدا را یکشنبه 25 شهریورماه اعلام کرد و گفت: شهدا از مسیر فیروزکوه وارد استان شده و پس از استقبال در شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه برای اجرای مراسم عصر وداع به بابل منتقل می‌شوند.

ملکی از برگزاری مراسم عصر وداع با 9 شهید گمنام در حسینیه سپاه ناحیه بابل خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 6 عصر با حضور باشکوه مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

وی به مراسم تشییع و تدفین شهدا در 4 شهر استان اشاره کرد و گفت: دو شهید 25 و 18 ساله از عملیات های ایذایی والفجر هشت و رمضان سه شنبه 27 شهریورماه در نکا تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود: شهرستان تنکابن میزبان 4 شهید گمنام است که دو شهید 21 و 25 ساله از عملیات‌های کربلای6 و کربلای 4 سه شنبه 27 شهریورماه تشییع و در پارک شهر خاکسپاری می‌شوند و نیز دو شهید گمنام 24 و 20 ساله از عملیات‌های ایذایی والفجر هشت و کربلای 4 همزمان با تاسوعای حسینی در شهر شیرود تشییع و در پارک شهدای گمنام شهرداری خاکسپاری می شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه شهید 18 ساله از عملیات رمضان مهمان مردم عزادار قائم‌شهر در روز تاسوعای حسینی است، عنوان کرد: پیکر این شهید پس از اجرای مراسم در تجمع بزرگ عزاداران این شهر جهت خاکسپاری به حوزه علمیه محمدیه قائم‌شهر منتقل می‌شود.

ملکی زمان برگزاری مراسم عصر وداع با شهدای گمنام را در نکا و تنکابن دوشنبه 26 شهریورماه اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم عصر وداع با شهدا در قائمشهر و شیرود سه شنبه 27 شهریورماه برگزار می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.