پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جای شنیدن مطالبات و نقدهای رزمندگان خالی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعدازظهر امروز در محفل خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس با تقدیر از همه رزمندگان که با جانفشانی خود در دفاع مقدس پیروزی را سوغات آوردند، اظهار کرد: دو چیز یکی ایمان و عقیده و دیگری عشق به انسان انرژی مضاعف عنایت می‌کند؛ اگر جنگی براساس ایمان و عقیده و عشق باشد انسان با قدرت می‌جنگد.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس و دفاع از حرم و دیگر صحنه‌ها هم ایمان و عقیده و هم عشق بود و به همین خاطر در جنگ نرم پیروز شدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: دشمنان در جنگ نرم می‌خواهند هم ایمان و عقیده ما را سست کنند و هم عشق و علاقه مارا تحت‌الشعاع قرار دهند و ما در این جنگ نرم هم باید حواس‌مان جمع باشد تا افتخار بیافرینیم.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه جای شنیدن مطالبات و نقدهای رزمندگان خالی است که باید زمینه آن فراهم شود، اظهار کرد: آنقدر که ما از نفوذی‌ها آسیب دیدیم واقعا از دشمنان بیرون ندیدیم و اگر این نفوذی‌ها نبودند دشمنان بیرونی نمی‌توانستند تا این میزان به ما صدمه بزنند.

وی تصریح کرد: باید به همان اندازه که مراقب دشمنان بیرونی هستیم حواس‌مان به دشمنان داخلی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از همسران رزمندگان و نقش بی‌بدیل آنان در این مسیر، گفت: همراهی خانواده با رزمندگان و پذیرش اینکه همسرشان در این شرایط همراهی کنند عامل بسیار مهمیدر پیروزی بوده است.

محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۳.۵ میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: بیش از ۶۰ هزار سرباز به مقام عظمای شهادت نائل شدند که سهم مازندران بیش از ۴ هزار شهید است.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدا به نقش رزمندگان مازندران در عملیات ثامن الائمه (ع) اشاره کرد و گفت: بنیان و اساس لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات شکل گرفت و این استان در عملیات ۲۸ شهید تقدیم کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران افزود: دفاع مقدس یکی از بی‌نظیرترین مقاطع تاریخ انقلاب است و ملت ایران مجاهدانه در عملیات‌های مختلف پیروزی‌های فراوانی را رقم زدند.

 

سلامی با بیان اینکه توکل به خدا سرآمد همه ویژگی‌های رزمندگان اسلام است، گفت: رزمندگان اسلام با قدرت ایمان و معنویت خرمشهرها را آزاد کردند و از اروندها گذشتند.

وی به نقش ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در میدان‌های بزرگ حماسه هشت ساله دفاع اشاره کرد و ادامه داد: جهاد سازندگی مهندسی رزمی جنگ را مدیریت کرد و بسترساز پیروزی‌های بزرگ بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس گنجینه بزرگی است و امروز در جنگ ترکیبی نیازمند روحیه مجاهدت دفاع مقدس هستیم.

سلامی با پاسداشت روز سرباز به نقش سربازان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از ۳.۵ میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از ۶۰ هزار سرباز شهید شدند که سهم مازندران بیش از ۴ هزار شهید است.

وی با بیان اینکه محافل خاطره‌گویی دفاع مقدس یکی از پرثمرترین برنامه‌های ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار محفل خاطره‌گویی با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تا پایان سال پیش بینی شده است.

در این مراسم تعدادی از پیشکسوتان و فرمانده‌هان جهاد و مقاومت به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند و از تعدادی از سربازان نیروهای مسلح استان مازندران به مناسبت پاسداشت روز سرباز تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.