پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جایگزینی کشاورزی صنعتی به جای کشت سنتی برای ایجاد اشتغال

0

استاد دانشگاه مازندران گفت: باید کشاورزی سنتی را به سمت صنعتی سوق داد زیرا با قرار دادن کشاورزی در قالب صنعتی و فرآوری محصولات کشاورزی می‌توان اقدامی جدی در راستای اشتغال انجام داد.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، در مورد  عوامل رشد اقتصادی در مازندران اظهار کرد: استان مازندران در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید استفاده مناسبی را از این ظرفیت‌ها ببریم.

وی خواستار افزایش کیفیت محصولات بخش کشاورزی استان شد و ادامه داد: بسته‌بندی و فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار باشد.

استاد دانشگاه مازندران به کمبود منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و افزود: استفاده بهینه از منابع آبی و به‌کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، زمینه افزایش کیفیت و کمیت محصولات را نیز فراهم می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش کشاورزی استان مازندران بیان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسب در اجرای طرح‌های شیلات و کشاورزی در مازندران صورت گیرد تا نتیجه بهتری نیز دریافت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به زنجیره ارزش در عرصه کشاورزی، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و آبزی پروری می توان از مهاجرت جوانان از استان جلوگیری کرده و سطح بیکاری را کاهش داد.

استاد دانشگاه مازندران بر لزوم استفاده از اراضی کشاورزی برای اجرای طرح‌های مربوط به این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: برای ساخت گلخانه باید از اراضی کشاورزی استفاده شود و اراضی ملی به این طرح‌ها واگذار نشود.

ابراهیمی گفت: باید کشاورزی سنتی را به سمت صنعتی سوق یابد، زیرا با قرار دادن کشاورزی در قالب صنعتی و فرآوری محصولات کشاورزی از قبیل برنج سویا و غیره می توان اقدامی جدی در راستای اشتغال انجام داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.