پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده هراز شبهای ۲۳ و ۲۴ آذر مسدود می‌شود

0

سرهنگ علیرضا قدمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا ، علت بستن جاده هراز را عملیات ایمنی و تعمیرات اعلام کرد و توضیح داد: عملیات تعمیر و اصلاح روشنایی و تهویه تونل در محدوده تونل تکاور در کیلومتر ۸۰ جاده هراز انجام می شود.

فرمانده پلیس راه مازندران به رانندگان توصیه کرد در این مدت برای تردد از جاده کندوان یا سوادکوه سفر کنند و به هیچ وجه وارد مسیر جاده هراز نشوند.

جاده ۷۷ یا جاده هراز به طول ۲۲۰ کیلومتر مهم‌ترین جاده دسترسی پایتخت به استان مازندران است. این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

جاده هراز در کنار زیبایی‌های وصف ناپذیر طبیعی، آب و هوای سردسیر دلچسب و روستاهای زیبا، از یکی از نادرترین دره‌های کشور گذر می‌کند که دارای بناهای تاریخی بسیار است و قدمت برخی از آنها به سه هزار سال می‌رسد. این جاده به انتخاب مردم ایران در سال ۱۳۸۹ به عنوان زیباترین جاده کشور برگزیده شده است و سالانه میزبان دهها میلیون تردد است.

گزارش وضعیت جوی جاده ها و محورهای کوهستانی اداره کل هواشناسی مازندران نشان می دهد که بارش برف در برخی محورها از جمله کجور به ۱۰ سانتی متر رسید و در دیگر محورها از جمله هراز و سوادکوه بارش های پنج سانتی متری برف ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای اخیر شاهد بارش برف در جاده های مازندران بویژه محورهای کوهستانی بودیم.

سید محسن هاشمی افزود: این بارش ها تا صبح امروز ادامه داشت و البته این روند بر روی تردد خودروها تاثیر نگذاشت و تردد عادی و روان در جریان است.

وی ادامه داد : هرچند در اکثر جاده های مازندران بویژه محور کیاسر بارش برف را داشتیم اما در حال حاضر تمامی جاده های استان باز است و محور مسدودی نداریم.

رئیس مرکز راههای مازندران با اشاره به کاهش بارش برف، گفت  که هم اکنون جاده های استان از نظر شرایط جوی ابری همراه با بارش است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بعد چند روز هوای سرد و بارانی که در ارتفاعات با بارش برف همراه بود از امروز شرایط جوی تغییر کرده است.

مرتضی فرجی افزود : در حال حاضر هوای اکثر مناطق مازندران آفتابی و صاف است.

کمینه و بیشینه دمای هوای ساری، مرکز مازندران برای امروز صفر پیش بینی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.