پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است

0

سامانه بارشی از عصر دیروز وارد مازندران شد ولی هواشناسی پیش بینی کرده بود که این سامانه از امروز تشدید می شود.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران ، هم اکنون از لحاظ وضعیت جوی تمام محورهای اصلی این مازندران شامل هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر برفی است و تردد در این محورها نیز با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
این مرکز از رانندگانی که قصد تردد در محورهای اصلی و کوهستانی این استان را دارند خواست تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
مرکز مدیریت راه های مازندران اعلام کرد که بارش برف در محور را در حال حاضر در محدوده وانا تا امامزاده هاشم ، کندوان از هزار چم تا کرج ، سوادکوه نیز از گدوک تا تهران و در محور کیاسر نیز از هالی کلا تا فولادمحله در حال باریدن است.
این مرکز از رانندگان خواست از ترددهای غیر ضرور در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان  در روزهای آینده خودداری کنند.
تداوم ناپایداری تا پایان دی 
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان مازندران سامانه بارشی که عصر روز شنبه از مناطق غربی وارد این استان شد از امروز ۲۹ دی ماه شدیدتر می شود.
براساس این گزارش این سامانه بارشی ناپایدار که با برف و باران همراهی است ، تا اواخر وقت فردا دوشنبه ۳۰ دی ماه سال جاری در اکثر مناطق استان مازندران ادامه خواهد داشت.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده دارد که سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن را محورهای اصلی و ۶۰۰ کیلومتر دارای جاده های کوهستانی با گردنه های برفگیر دارد . در زمستان سال جاری ۳۳ گروه راهداری با بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات زمستانی به ۲۲ گردنه برفگیر استان اعزام شدند.
گروه های راهداری ۳۳۰ نفره استان مازندران از اواسط آذرماه به گردنه های برفگیر اعزام شدند و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ در این محورها حضور خواهند داشت.
در نخستین برف زمستانی که هفته گذشته در استان مازندران بارید افزون بر ۷۵۰ تن شن و نمک پاشی در سطح جاده های برفگیر استان پاشیده شد تا تردد ها برقرار باشد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.