پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌های مازندران برای تردد زمستانه آماده شد

0

فرمانده انتظامی مازندران در مراسم اعزام اکیپ‌های انتظامی و امدادی به جاده های استان گفت که اجرای طرح انتظامی ترافیک زمستانه پلیس راه استان از امروز با استقرار تیم های امداد و نجات در محورهای اصلی آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.
سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: در این طرح نیروهای پلیس راه به همراه تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ،دانشگاه علوم پزشکی ، آتش نشانی و راه و شهرسازی در محورهای کندوان (کرج – چالوس) هراز، فیروزکوه و کیاسر به ساری مستقر می شوند.
وی گفتکه ۶۴۴ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین به همراه ۲ هزار نفر نیروی انسانی در قالب تیم های امداد و نجات و کنترلی در محورهای اصلی مازندران به صورت دایم حضور خواهند داشت تا مسافران و گردشگران و ساکنان استان سفری ایمن در زمستان سرد داشته باشند.
میر فیضی، باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی، افزایش انضباط ترافیکی وسایل نقیله، مدیریت حوادث ترافیکی در زمان بارش برف و کولاک و سقوط بهمن و حضور بموقع برای کمک به در راه ماندگان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه ۱۵ گردنه برفگیر در ۳۷۰ کیلومتر از راههای کوهستانی استان وجود دارد، تاکید کرد: کنترل ایمنی وسایل نقلیه و توجه به نقاط حادثه خیز از موارد بسیار مهم در انجام سفرهای زمستانی است.
وی از پایش تصویری هوشمند و حضور گشت های محسوس و غیر محسوس با هدف مدیریت انضباطی و ترافیک در جاده های مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تردد در محورهای استان هر ساله افزایش می یابد، اما به دلیل قانونمندتر شدن شهروندان نسبت به انضباط ترافیکی شاهد کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت هستیم.
سردار میرفیضی همچنین گفت که ۲ فروند بالگرد اورژانس و هلال احمر در اجرای طرح ترافیکی زمستان فعالیت دارند که مردم باید در سفرها به مبدا و طول مسیر تا مقصد همواره به هشدارهای پلیس توجه ویژه ای داشته باشند.
وی خطاب به نیروهای انتظامی و دستگاههای مرتبط با اجرای این طرح هم گفت: خوشرویی و برخورد مناسب نیاز به پول و اعتبار ندارد و توقع داریم همه ماموران اجرای طرح زمستانی با مردم به بهترین نحو احترام و برخورد شایسته داشته باشند.
میر فیضی افزود: براساس آمار رسمی از هر یکصد هزار نفر ۱۹ نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی جانشان را از دست می دهند که این آمار در مازندران ۱۷ نفر است.
رئیس پلیس مازندران گفت: تعداد کشته های ناشی از تصادفات از ۲۸ هزار نفر سال ۸۴  به ۱۶ هزار کاهش یافته است و این کاهش در حالی است که طبق آمار رسمی ناجا ۱۸۶درصد به تعداد خودروها ، ۱۵۴درصد به موتور سیکلت و ۱۱۸درصد به صدور گواهینامه ها اضافه شده است.

انتظار پلیس از شهروندان

فرمانده انتظامی مازندران همچنین رضایتمندی مردم را افتخاری برای پلیس دانست و  تاکید کرد:با توجه وضعیت خاص محورهای مواصلاتی کوهستانی و استقبال شهروندان برای مسافرت به استان ، رانندگان و مسافران قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به همراه خودشان داشته باشند. 
وی افزود: اگرچه نیروهای امداد و نجات در راه های استان مستقر هستند ، اما اگر شهروندان به نکات ساده و قابل اجرا از جمله اطلاع از اخبار هواشناسی ، اطمینان از سلامت فنی خودرو، سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ به عنوان مهم ترین توصیه ها برای پیشگیری از سفر توجه نکنند ، مشکلات دو چندان می شود.
سردار میرفیضی با توضیح این نکته که تغییر شرایط آب و هوایی ، قوانین و نکات ایمنی خاص خود را در پی دارد که توجه و رعایت به این نکات در  رانندگی و سفر بدون خطر ،نقش محوری دارد، گفت: رانندگی با استفاده از زنجیر چرغ یا لاستیک یخ شکن در راههایی که به علت سردی هوا و بارش برف دچار یخ زدگی شده، الزامی است.
وی افزود: پلیس همواره در صدد ایجاد تردد و فضایی ایمن با انجام اقدامات شایسته برای شهروندان است و در طرح انتظامی ترافیک زمستانه نیز تعامل همه جانبه ای با دیگر دستگاه های خدمات رسان استان مازندران به ویژه راهداری وجود دارد . 
مازندران ۱۰ هزارو ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.