پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت نام ۳۰ هزار مازندرانی در آزمون وسع/ اجرای استحقاق سنجی بیمه

0

به گزارش خبرنگار مهر، رسول ظفرمند پیش ازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران درباره طرح‌های نوین الکترونیکی بیمه‌ای درباره آزمون وسع در استان گفت: تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام شدند و وضعیت درآمدی ۲۵ هزار نفر نیز اعلام و مشخص شده است.

ظفرمند یادآور شد: حدود ۱۵ نفر از متقاضیان پس از دریافت پیامک برای دریافت دفترچه‌ها مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به خدمات دهی در شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: تعیین تکلیف سطح درآمدی بیماران کرونایی برای تسریع در خدمات دهی از یکماه به یک روز کاهش یافت و کلیه هزینه‌های درمان بیماران را نیز تقبل کردیم.

وی یادآور شد: حدود ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران کرونایی بستری شده توسط بیمه سلامت پرداخت و تأمین شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای برای دریافت خدمات سرپایی در مؤسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان از تیرماه آغاز می‌شود، افزود: طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای در بیمارستان‌ها برای دریافت خدمات بستری از سال قبل آغاز شده است.

وی شمار مراجعه بیماران تحت پوشش برای دریافت خدمات سرپایی را طی سال قبل در استان بیش از چهار میلیون بار اعلام کرد و گفت: اگر زیرساخت‌های الکترونیکی مجهز بود و طرح‌هایی نظیر نسخه نویسی و استحقاق سنجی کامل بود، از مراجعه بیماران کاسته می‌شود.

ظفرمند یادآور شد: با اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای در مؤسسات درمانی، بیمار با ارائه کد ملی و دریافت کد رهگیری و در صورت داشتن استحقاق از خدمات بهره مند خواهد شد و فراگیر شدن این طرح به مردم و تصمیم گیرندگان و متولیان بهداشتی کمک خواهد کرد.

کد خبر 4923765
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.