پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبات قیمت بازار برنج طی روزهای آینده

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،  احسان عباسپور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران امروز درباره آخرین وضعیت برداشت برنج در شالیزارهای مازندران، اظهار کرد: تاکنون عملیات برداشت برنج در ۹۵ درصد از شالیزارهای با ارقام محلی و ۳۰درصد از اراضی با ارقام پرمحصول انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت برنج امسال در مازندران ۲۱۵هزار هکتار است، افزود: پیش‌بینی ما این بوده امسال تولید شلتوک با احتساب کشت مجدد و رتون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن برسد. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برداشت برنج طی ۲۰ روز آینده در استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: توصیه‌ ما به شالی‌کاران این بوده برداشت برنج باید به‌موقع باشد و از تعجیل در عملیات برداشت پرهیز کنند. 

عباسپور ادامه داد: موضوع مهم دیگر اینکه مناطقی که مشکل آب وجود دارد به سراغ کشت دوم نروند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با آخرین وضعیت قیمت برنج در بازار، خاطرنشان کرد: معمولا در برهه زمانی که برنج جدید وارد بازار می‌شود شاهد رکودی در بازار هستیم که طی روزهای آینده به ثبات خواهد رسید. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سال گذشته در این فصل نیز قیمت برنج راکد بود که بعد از تغییرات و نوسانات در بازار خرید و فروش ها شکل بگیرد که زمان می‌برد.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.