پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توصیه های فنی برای تکثیر و تولید بیشتر سیاه ریشه و خیار

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري برای تکثیر و تولید بیشتر سیاه ریشه و خیار توصیه های فنی ارائه کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبیر چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد از برگزاري هفتمين جلسه پروژه مدرسه در مزرعه سياه ريشه در مركز جهاد كشاورزي فريم با حضور باغداران روستای محمدآباد خبر داد و افزود: در اين پروژه مدرس دوره مطالبي در خصوص ازدیاد گیاهان ارائه  داد.

 

وی روش های ازدیاد غیر جنسی را شامل قلمه زدن (گل محمدی)، پیوند زدن (سیب و مرکبات)، خوابانیدن (انگور) و افزایش تولید ریشه ها و ساقه های اختصاصی شده (توت فرنگی) برشمرد.

 

قاسم نژاد به توصیه های مدرس دوره به باغداران اشاره کرد و تصریح کرد: در ازدیاد غیر جنسی گیاه سریعتر تکثیر می شود و پایه های عاری از بیماری تولید می گردد و می توانیم گیاهانی شبیه والد تولید کنیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در ادامه اظهار داشت: به منظور تغذیه برای باردهی بهتر جوانه های جدید در بوته های خیار، از چند مزرعه در روستای باریک آبسر بازدید شد و در ادامه برای کشاورزان حاضر مطالبی تشریح شد.

 

وی تصریح کرد: در مزارع مورد نظر، بوته های خیار بسیار ضعیف و دارای رنگ پریدگی روی برگ و میوه مشاهده شد که کمبود مواد غذایی خصوصا کمبود ازت دلیل این رنگ پریدگی بوده است، ولی بوته ها جوانه زنی و گلدهی خوبی داشتند و در صورت تغذیه مجدد و آبیاری منظم می توان تولید خوبی از گل های حاصل از جوانه های تازه داشت.

 

قاسم نژاد در پایان افزود: کود ازته 2 در هزار از طریق آبیاری پای بوته ها انجام شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.