پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع کارت آزمون سراسری ۱۳۹۵ از فردا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت داوطلبان از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org توزیع می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم خدایی افزود: در این آزمون ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند.
 
 
وی با بیان اینکه برخی از داوطلبان در دو و یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند گفت: این افراد باید دو و یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از این سایت دریافت کنند و با توجه به این موضوع برای حدود یک میلیون  و ۱۴ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.
 
 
خدایی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی حدود ۱۶۲ هزار نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی حدود ۵۱۹ هزار نفر، در گروه آ‍ زمایشی علوم انسانی ۱۶۱ هزار نفر، در گروه هنر ۵۴ هزار نفر و در گروه زبان های خارجی ۱۱۵ هزار نام نویسی کرده اند.
 
 
وی با بیان اینکه این آزمون صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ تیر برگزار می شود گفت: آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، آزمون گروه هنر عصر پنجشنبه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه زبان های خارجی عصر جمعه برگزار می شود.
 
 
خدایی افزود: سؤالات این آزمون به صورت چهار گزینه ای و شخصی سازی شده است و نام و مشخصات فرد بر روی دفترچه سوالات و پاسخ نامه درج شده است.
 
 
وی گفت: سوابق تحصیلی با تاثیر مثبت اعمال می شود که ۲۵ درصد برای سال سوم آموزش متوسطه و ۵ درصد برای دروس پیش دانشگاهی که به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است.
 
 
خدایی افزود: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم مرداد اعلام می شود و شمار داوطلبان این آزمون در مقایسه با پارسال حدود ۱۷ هزار کاهش داشته است.
 
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، امسال پذیرش در حدود ۸۲ درصد از کل ظرفیت آموزش عالی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود. 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.