پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع لاستیک های وارداتی تابع بازار ارز است

0

رییس اتاق اصناف تنکابن گفت: توزیع لاستیک های وارداتی تابع بازار ارز بوده و اتحادیه ها در آن تصرفی ندارند.

اسماعیل حاجی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت توزیع لاستیک در بازار، اظهار کرد: توزیع لاستیک بستگی به تولیدات داخلی و واردات لاستیک های خارجی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه توزیع لاستیک های وارداتی ما هیچ گونه دخل و تصرفی نداریم و قیمت آن نیز تابع بازار ارز است.

رییس اتاق اصناف تنکابن با بیان اینکه در حوزه لاستیک های داخلی چون از مواد دولتی استفاده می کنند حساسیت بالا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات کارخانجات تولیدی لاستیک های نیسان، وانت و مزدا در بازار به صورت محدود وجود دارد.

حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه برای مابقی خودروها لاستیک به میزان کافی وجود دارد، افزود: تمامی صاحبان خودرو ها می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز توزیع لاستیک با قیمت مناسب لاستیک های تولید داخل با مارک گلدستون، کویر و یزدتایر را با برگ سبز خودرو تهیه کنند.

وی گفت: برای خودروهای سواری نیز شرکت های تاکسیرانی با ارائه سند به این مراکز می توانند لاستیک های داخلی با نرخ مناسب تهیه کنند.

رییس اتاق اصناف تنکابن با بیان اینکه در حوزه کامیون ها نیز آن دسته از خودروهای سنگین که تا ۲۰ هزار کیلومتر را بر اساس نامه صادره از راهداری طی کرده باشند می توانند با ارائه برگ سبز خودرو لاستیک تهیه کنند، خاطرنشان کرد: گرانی لاستیک مقطعی بوده و بستگی مستقیمی به شرایط اقتصادی کشور دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.