پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع بسته‌های معیشتی کمک‌ مومنانه در رامسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

محمدرضا خمسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس شهرستان رامسر گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور و شهرستان که اتفاق نامبارکی بود بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات تشکیل ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سپاه و بسیج که در تمام صحنه‌های دفاع مقدس و بحران‌های مختلف کنار مردم است، اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی، بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی را تشکیل دادیم که تمام ظرفیت‌های بسیج، سپاه و مردم در کنار هم قرار گرفته و سازماندهی شدند و طبق برنامه‌‌ریزی‌ها در پنج حوزه برای کمک و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی به‌خصوص بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بودند آماده شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر اولین کارگروه را کارگروه سفیران سلامت عنوان کرد و افزود: این کارگروه که مسئولیت آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را داشت، در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای اقدامات موثر انجام داده که روشنگری افراد نسبت به مقابله و پیشگیری ویروس کرونا بود.

وی کارگروه دوم را مدافعان سلامت دانست، تصریح کرد: مدافعان سلامت به طور مستقیم در میدان حضور داشته و اقدامات ضدعفونی و نابود کردن ویروس در سطح شهر و مکان‌های مختلف به‌طور سازماندهی شده و به صورت انفرادی و گروهی با هماهنگی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و شبکه بهداشت و درمان  انجام دادند.

خمسیه ادامه داد: بخش دیگری از خدمات این کارگروه با توجه به کمبود امکانات شهرستان راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی ماسک، لباس‌ها و تجهیزات بیمارستانی بود که در طول دو ماه بیش از ۱۲۰ هزار ماسک و بیش از ۵ هزار لباس بیمارستانی تولید کردند.

وی با اشاره به مجموعه‌های دیگری که در کارگروه مدافعان سلامت انجام وظیفه کردند، خاطر‌نشان کرد: افراد بسیاری در ورودی و خروجی شهرستان اقدام به راه‌اندازی ایستگاه تب‌سنجی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و ایستگاه کنترلی با همکاری نیروی انتظامی کنترل خودروها را انجام می‌دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر به کارگروه مراقبان سلامت نیز اشاره کرد و افزود: این کارگروه شامل پرستاران، پزشکان و نیروهای داوطلب بسیجی بود که غربالگری، پایش خانواده‌ها و مراقبت از خانواده‌ها را انجام دادند و این کار در کل شهرستان به صورت تلفنی انجام شد و بخشی نیز به صورت حضوری که بیش از ۳۰ هزار خانوار را درب منزل آگاهی‌رسانی و مشاوره کرده و در صورت مشاهده نیازمند بودن خانوار به مراقبت‌های جدی به شبکه بهداشت و درمان معرفی شدند.

وی کارگروه ناظران سلامت را یکی دیگر از کارگروه‌های مقابله با ویروس کرونا دانست و خاطر‌نشان کرد: ناظران سلامت در کل شهرستان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت بحث کنترل بازار و اماکن پرتردد ( فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و پمپ‌بنزین و…) را برعهده داشتند که در صورت نیاز آموزش‌هایی نیز انجام داده شد.

خمسیه در ادامه به کارگروه ستاد پشتیبان سلامت نیز اشاره کرد و گفت: این کارگروه مجموعه خیرین شهرستان بودند که برای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های قرارگاه جزء حامیان مجموعه کمک‌ کردند که با کمک الهی، عنایت ائمه و شهدا و همچنین با ایستادگی و مقاومت کادر پزشکی، پرستاری و درمان که شجاعانه ایستادند و جای تشکر و قدردانی دارد و همچنین حضور داوطلبانه نیروهای جهادی هیات‌های مختلف بسیجیان و همراهی مردم که با تمام سختی‌های معیشتی و اقتصادی در خانه ماندند و کمک کردند تا اکنون شاهد کنترل و آرامش در کشور و شهرستان باشیم که امیدواریم از این پس نیز با همکاری و هماهنگی همه مجموعه‌ها این بیماری به زودی رفع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر دغدغه اصلی پس از تعطیلی بازار و مشاغل را ایجاد نگرانی برای خانواده‌ها که شاهد کاهش درآمد بودند دانست و ادامه داد: بر این اساس توجه به خانواده‌های آسیب دیده در اولویت قرار گرفت و پس از فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه در شهرستان رامسر با هماهنگی مسُولین و خیرین شناسایی خانواده‌ها از طریق هماهنگی با پایگاه‌های مقاومت، دهیاران، شوراها و هیات امنا در کل محلات انجام شد.

 خمسیه ادامه داد: هماهنگی با کمیته امداد، بهزیستی و خیریه‌ها نیز جهت جلوگیری از موازی کاری انجام شد و کمک‌های مردم و خیرین جمع‌آوری شد که بسته‌های غذایی ، کارت خرید و کارت هدیه برای خانوارها براساس نیازشان آماده شد که در شب اول ماه رمضان به صورت رزمایش سراسری مواسات و کمک مومنانه در سراسر شهرستان داشته باشیم.

این مسؤول گفت: در پنج نقطه و پنج قرارگاه مرکزی شهرستان رامسر و بیش از 100 پایگاه مقاومت در مساجد محل جهت حضور گروه‌های جهادی برای سازماندهی بسته‌های معیشتی و اعزام آنها با حفظ منزلت اجتماعی خانواده‌های آسیب دیده برنامه‌ریزی شده که شاید بخشی از مشکلات آنها را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و امیدواریم با کمک الهی بتوانیم از برکات این ماه بهره ببریم، ماهی که باید توجه ویژه به هم‌نوعان و هموطنان داشته باشیم، اظهار کرد: تمام بسته‌ها و هدایا نذر امام زمان (عج) است که با شعار منتظر منجی برای برقراری عدالت و قسط هستیم در نظر گرفته شده که با این اتفاق در سطح جهان و حضور حضرت بقیه‌الله شاهد عدالت واقعی باشیم.

 /۸۶۰۳۹/ع/ر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.