پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع انسولین قلمی بین بیماران واقعی مازندران/ گردشگران پیش از سفر نیازهای دارویی خود را تامین کنند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

غلامرضا شیران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت توزیع انسولین در مازندران، اظهار کرد: بحث توزیع یا دریافت انسولین به صورت ملی است.

وی با اعلام اینکه انسولین مشکل کشور نیست و به وفور وجود دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع بحث قلم انسولین است که تزریق آن آسان است و همه دنبال این موضوع هستند و حق هم با بیمار است؛ مشکلاتی در توزیع آن ایجاد شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: این طوری هم نیست که اگر بیمار به انسولین قلمی دست پیدا نکرده است امکان کنترل قندش وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: انسولین به صورت قلمی در حال حاضر وارد و عرضه می‌شود اما اشکالی که در مازندران وجود داشت و ما اصلاح کردیم استفاده از سهمیه مردم استان توسط گردشگران و تعدادی از خوش‌نشین‌ها بوده که کمبود در استان احساس می‌شده است.

شیران ادامه داد: در این ارتباط سامانه‌ای طراحی کرده و بیماران نیاز به انسولین شناسایی شده که افراد با ارائه کد ملی می‌توانند انسولین مورد نیاز خودشان را به اندازه یک هفته یا یک ماه به صورت یکجا دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در گذشته افراد تحت عنوان مسافر بیش از اندازه نیاز خودش دریافت می‌کرد که در حال حاضر این شرایط وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تامین نیازمندی‌های مسافران در صورتی که نیاز به انسولین داشته باشند، گفت: تلاش می‌کنیم در حد محدود این مشکل بیماران را رفع کنیم اما به صورت کلی مرسوم است که هر فرد بیمار نیازمندی‌های دارویی خودش را قبل از سفر تامین کند.

وی در ارتباط با بحث واکسن آنفولانزا در مازندران، افزود: از سهمیه ۳۵ هزارتایی مازندران ۲۵ هزار دوز در اختیار مازندران قرار گرفته است که نحوه توزیع آن در اختیار معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

 /۸۶۰۰۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.