پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تن به ذلت سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی نمی دهیم/گردشی شدن آموزش مجازی

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سعدی پور پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سند تحول بنیادین براساس مؤلفه‌های قرآنی واسلامی است، گفت: تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی و برگرفته از مفاهیم قرآنی واسلامی است و آموزش و پرورش ما با دیگر مکاتب فرق اساسی دارد.

وی با اظهار اینکه ما در آموزش و پرورش اسلامی دنبال فطرت خداجو هستیم، انقلابی بودن سند تحول بنیادین را از دیگر ویژگی‌های نظام آموزشی ذکر کرد و گفت: آموزش و پرورش ما یک مکتب انقلابی است زیرا ما درپی تمدن فرهنگ ایران و اسلامی هستیم.

وی بومی بودن سند تحول بنیادین را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و گفت: تن به ذلت سند ۲۰۳۰ نمی‌دهیم و بومی سازی سند تحول جزو برنامه‌ها بوده و عدالت آموزشی از برنامه‌های مهم است.

سعدی پور، توسعه و بسط فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش آموزان را برنامه مهم برشمرد و گفت: همه دانش آموزان و همه مدارس از فرصت‌های برابر منابع انسانی، تجهیزات و امکانات برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بستر آموزش و تعلیم و تربیت حتی با تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شود، گفت: امروز آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم و از این‌رو ایجاد سامانه آموزشی و بارگذاری محتوا کاری شایسته و خلاقیتی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر آموزش در فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید از شیوه‌های جدید در این بخش بهره گیری کنیم و یکی از شیوه‌ها، بازبودن مدارس در همه وضعیت‌ها است و عوامل اداری در مدارس حضور دارند.

سعدی پور یادآور شد: آموزش حضوری در اولویت کاری آموزش و پرورش استان است زیرا آموزش مجاری والکترونیکی با آموزش حضوری برابری نمی‌کند زیرا در آموزش مجازی، احساس و عواطف معلم مشهود نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه آموزش‌های حضوری دارای محاسن بیشتری است، تصریح کرد: در وضعیت کنونی مکلف هستیم از شیوه‌ها و روش‌های مختلفی برای آموزش برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: حضور دانش آموزان براساس الگوهایی نظیر جمعیت باید درنظر قرار گیرد و دانش آموزان در مدارس پرجمعیت باید تبدیل به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم شود و به مدیران و شورای مدرس تفویض اختیار دادیم که براساس مدرسه و محل تصمیمات مقتضی گیرند.

وی زوج و فرد کردن مدرسه را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: گردشی کردن آموزش از جمله طرح‌ها است و در حوزه آموزش مجازی، برای کلاس اول از ساعت ۱۵ و ۳۰ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه و برای کلاس دوم تا ششم از ساعت ۱۳ الی ۱۵ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با عنوان اینکه بوفه‌های مدارس در مدارس تعطیل خواهد بود، گفت: دانش اموزان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغذیه مورد نیاز را از منزل تأمین کنند.

کد خبر 5014838
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.