پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی برنامه‌های عمومی آموزش‌وپروش مازندران تا پایان اسفند لغو شد

0

علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری تمامی برنامه های آموزشی ، پرورشی و فرهنگی که نیازمند تجمع همکاران فرهنگی است به زمانی دیگر موکول می شود.

وی هدف از لغو برنامه های آموزش و پرورش مازندران را اقدام احتیاطی در جهت پیشگیری شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: امینت فرهنگیان و دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران لغو همایش هفته تربیت اسلامی را یکی از اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: دیگر برنامه ها نیز به همین روال لغو شده است.

سعدی پور همچنین تعطیلی مدارس را به صورت رسمی تا پایان هفته جاری عنوان کرد و گفت: هنوز تصمیمی برای ادامه تعطیلی گرفته نشد.

وی تاکید کرد: هرگونه تعطیلی مدارس مازندران از سوی آموزش و پرورش و یا استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اعلام خواهد شد و به غیر از این سه دستگاه ، هیچ خبری در باره تحولات آموزش و پرورش مورد تایید نیست.

ورورد ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، اواخر هفته گذشته در استان مازندران نیز موارد مشکوکی بر جای گذاشت که بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران آزمایش کرونای سه نفر در مازندران مثبت است.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد.

به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.