پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران ۲۱ درصد افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار داشت: براثر حوادث ناشی از کار در شش ماهه امسال ۶۴ مرد جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

عباسی با بیان اینکه از آمار اعلام شده ۵۰ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سال جاری سقوط از بلندی با ۳۲ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۸، جسم سخت با ۱۱، سوختگی با ۲ و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با شش مورد در فروردین ماه ثبت شده است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور با ۱۰، بابل با ۸ و آمل و ساری هر کدام با ۷ فوتی بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد، بهشهر و بابلسر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۲۰ فوتی بیشترین و سن بیش از ۶۱ سال با ۵ فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۴۱۷ شامل ۴۰۵ مرد و مابقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت.

عضو شورای قضائی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

کد خبر 5058220
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.