پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تلفات مشکوک پرندگان مهاجر زیر ذره‌بین محیط‌زیست کشور

0

مدیرکل محیطزیست مازندران گفت روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که حضور کارشناسان محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی ابعاد این حادثه تلخ زیست محیطی است و این کارشناسان نیز در منطقه حضور فیزیکی دارند .
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود : این کارشناسان تا مشخص شدن ابعاد این حادثه و علت تلفات گسترده پرندگان مهاجر زمستان گذران در منطقه حضور خواهند داشت و نمونه گیری از لاشه پرندگان را برای بررسی علل این تلفات ادامه می دهندد.
وی گفت که کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی استان مازندران نیز از ساعات اولیه بروز این حادثه در منطقه حضور دارند و نمونه گیری از لاشه پرندگان را از همان لحظات نخست انجام دادند و رد شدن ابتلا به بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل نیز براساس نمونه گیری این کارشناسان بود.
ادامه تلفات پرندگان 
فرمانده یگان حفاظت محیطزیست مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت که تلفات پرندگان مهاجر زمستان گذران در تالاب میانکاله همچنان کم و بیش ادامه دارد.
مسلک آهنگری افزود : تاکنون لاشه حدود ۶ هزار بال از پرندگان تلف شده در منطقه جمع آوری و در کانال با نظارت کارشناسان بهداشتی دفن شد و پیش بینی می شود حدود دو هزار لاشه دیگر نیز همچنان در منطقه پخش باشد.
وی با این حال گفت که میزان تلفات نسبت به روزهای اولیه و حتی روز گذشته ششم بهمن کاهش چشمگیری دارد و ابراز امیدواری کرد تا در روزهای آینده این تلفات به طور کامل متوقف شود.

مرگ مشکوک صدها قطعه پرنده مهاجر و بومی آبزی و کنارآبزی در تالاب میانکاله و اطراف آن واقع در شرق مازندران از عصر چهارشنبه هفته پیش توسط مردم محلی گزارش و از صبح پنجشنبه هم گروههای دامپزشکی و محیط زیست برای جمع آوری ، نمونه گیری و امحاء لاشه ها وارد عمل شدند.

تالاب بین المللی میانکاله یکی از ذخیرگاههای مهم زیست کره جهان در شرق مازندران با مساحت ۴۰ هزار هکتاری است که سالانه ۱.۵ میلیون بار پرندگان آبزی و کنار آبزی از این تالاب تغذیه می کنند.
در شرایطی که احتمال بروز بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل به عنوان بیماری واگیر پرندگان از سوی دامپزشکی رد شد، مسمومیت به عنوان یکی از عوامل اصلی در دست بررسی است و پیش بینی می شود نتایج این آزمایش نیز در روز جاری مشخص شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.