پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعیین تکلیف 76 خودروی لوکس توقیف شده در گمرک نوشهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی یوسفی‌منش امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به خودروهای توقیف شده در محوطه گمرک نوشهر، اظهار کرد: حدود 76 دستگاه انواع خودروهای لوکس در محوطه گمرک از سال 92 تاکنون توقیف شده هستند و قیمت آنها نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خودروهای توقیف شده به 3 دسته تقسیم بندی می‌شوند، افزود: خودروهایی که ثبت سفارش و مجوز آنها جعلی یا غیرقانونی بود و صورتجلسه قاچاق برای آنها  تنظیم شده است.

ناظرگمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: حدود40 دستگاه از خودروها نیز وارداتش ممنوع بوده است و زمانی که برای اظهارنامه آمده بودند چون به ممنوعیت برخورد کردند نتوانستند ترخیص کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دیگری از خودروها نیز ضوابط فنی را ندارند و در زمان ترخیص باید مرجوع می‌شدند، تصریح کرد: بیش از 30 دستگاه خودرو هم که مجوزشان جعلی بوده و دیگر قابل مرجوع کردن نیست به نفع دولت ضبط می‌شود.

یوسفی‌منش عنوان کرد: اقدامات قانونی برای همه خودروهای توقیف در گمرک نوشهر انجام شده است ولی منتظر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هستیم تا خودروها را از محوطه گمرک نوشهر خارج و تصمیمات لازم را بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های یک سال گذشته گمرکات مازندران پرداخت و افزود: حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر واقع شده است و اداره‌کل گمرک نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین و با بیش از 80 سال فعالیت، پر سابقه‌ترین گمرک در استان مازندران محسوب می‌شود و در کنار 4 گمرک دیگر، مجموعه گمرکات مازندران را تشکیل می‌دهند.

ناظرگمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: از 5 گمرک استان مازندران، سه گمرک نوشهر، فریدون‌کنار و امیرآباد دریایی هستند و دو گمرک آمل و ساری نیز جزء گمرکات خشکی محسوب می‌شوند و فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بیشترین حجم فعالیت گمرکی در امیرآباد و از نظر ارزشی گمرک آمل بیشترین صادرات را در این بخش به خودش اختصاص داده است و فعالیت‌های گمرکی مختلفی در 5 گمرک مازندران صورت می‌گیرد.

یوسفی‌منش صادرات گمرکات مازندران در سال 98 را حدود 994 هزار تن به ارزش 217 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با وجودی تحریم‌هایی که وجود دارد ولی تعداد اقلام صادراتی از گمرکات مازندران 38 قلم کالا به 36 کشور جهان بود که عمده‌ترین اقلام صادراتی نیز سیمان و فرآورده‌های لبنی، بستنی، شربت و سایر فرآورده‌هایی خوراکی و کیوی است و عمدتاً این صادرات به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکمنستان و هندوستان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واردات یک‌ساله گذشته از گمرکات مازندران 4 میلیون و 213 هزار و 685 تن به ارزش یک میلیارد و 315 میلیون و 802 هزار دلار برای 23 قلم کالا بوده است که از 29 کشور جهان صورت گرفت و عمده‌ترین اقلام وارداتی جو دامی، ذرت دامی، روغن، تخته و چوب، کاغذ و سایر محصولات بوده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به اینکه عمده‌ترین کشورهای طرف مبادلاتی روسیه، امارات، قزاقستان، آلمان، ترکیه بوده است، اظهار کرد: بیشتر واردات در مازندران از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدون‌کنار صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: ظرفیت مبادلات تجاری در مازندران بسیار بالا است و فقط در سه بندر مازندران حدود 15 میلیون تن ظرفیت مبادلات تجاری وجود دارد ولی در حال حاضر به خاطر وجود برخی موانع و مشکلات از جمله راه‌ها، تنها از یک پنجم ظرفیت آنها استفاده می‌شود و امیدواریم مسؤولان امر با رفع مشکلات، راه را استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ارزشمند و بالای گمرکات استان استفاده کنیم.

یوسفی‌منش درباره فعالیت‌های گمرکات مازندران در چهار ماهه امسال تصریح کرد: از اواخر سال 98 با شیوع جهانی ویروس کرونا شرایط صادرات و واردات در اوایل امسال با کمی اُفت مواجه شد ولی به مرور شرایط بهتر شده و مبادلات تجاری در حال انجام است به طوری که شاهد رشد قابل ملاحظه نسبت به ماه‌های گذشته هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال 261 هزار تن صادرات به ارزش 63 میلیون و 250هزار دلار داشتیم، افزود: تعداد اقلام صادراتی در این مدت 32 قلم به 23 کشور بود و عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت سیمان، فرآورده‌های لبنی، خوراکی، بستنی، شربت‌های یخ‌زده، مواد پلاستیکی مانند ظروف یک‌بار مصرف بوده است که عمدتاً به کشورهای روسیه، قزاقستان، عراق، ترکمنستان و امارات از طریق 5 گمرک در سطح استان مازندران صورت گرفته است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با بیان اینکه واردات از طریق گمرکات مازندران در چهار ماهه نخست امسال نیز 926 هزار و 427 تن به ارزش 299 میلیون 466 هزار دلار با تعداد 21 قلم کالا از 21 کشور طرف معامله بوده است، گفت: عمده‌ترین اقلام وارداتی جو خوراکی، ذرت، روغن، دانه‌های روغنی، چوب و کاغذ از کشورهای روسیه، هلند و قزاقستان بوده است که از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار انجام شد.

 /86019/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.