پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعداد زندانیان تحت قرار در مازندران کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در همایش فصلی روسای دادگستری ها، دادستان ها و روسای حوزه های قضایی بخش در ساری، افزود: در سال ۱۳۹۱ تعداد افرادی که کمتر از یک روز در بازداشت بودند نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر در روز بود که در سال ۱۳۹۶ این رقم با حدود ۲۰ درصد کاهش به دو هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران از کاهش تعداد زندانیان تحت قرار در استان خبر داد و گفت: در سال های گذشته حدود ۷۰ درصد زندانیان استان تحت قرار بودند که در حال حاضر این رقم به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته و امروز بیش از ۷۰ درصد زندانیان تعیین تکلیف شده اند.

رئیس شورای قضایی استان خطاب به روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان مازندران با بیان اینکه «افرادی که واقعاً شایسته زندان هستند را به زندان معرفی کنید»، ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ تعداد افرادی که کمتر از ۱۰ روز در زندان بوده و آزاد می شدند حدود هشت هزار نفر بوده که این رقم امروز با حدود ۲۳ درصد کاهش به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.

حجت الاسلام تقوی فرد در ادامه سخنان خود با تقدیر از زحمات روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان، به حجم بالای ورودی پرونده ها در حوزه های قضایی مازندران اشاره کرد و افزود: اخبار مهم هر حوزه قضایی باید در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن به روابط عمومی دادگستری استان مازندران اعلام شود تا اقدامات و هماهنگی لازم در آن مورد صورت گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران همچنین با اشاره به برگزاری زیارت عاشورا در حوزه های قضایی استان اظهار کرد: بهتر است زیارت پرفیض عاشورا به عنوان یک زیارت بسیار ارزشمند، قبل از آغاز ساعت اداری آغاز و به اتمام برسد تا خللی در رسیدگی به امور مراجعین وارد نشده و حق مراجعین محترم ضایع نشود.

حجت الاسلام تقوی فرد در ادامه با اشاره به رشد بسیار خوب دادگستری استان مازندران در ثبت ثنا و ابلاغ الکترونیکی افزود: در این حوزه به همت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان توجه ویژه ای لحاظ شد و قطعاً توجه به بحث ابلاغ الکترونیکی در حفظ حقوق بیت المال، جلوگیری از اطاله دادرسی و رسیدگی بهتر به پرونده های قضایی بسیار موثر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.