پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویر پانوراما و زیبا از چشمه سورت / با زاویه ۳۶۰ درجه

چشمه باداب سورت واقع در بخش چهاردانگه، زیباترین چشمه جهان و همچنین دومین اثر طبیعی ملی ایران می باشد که در سال 1386 به عنوان دومین چشمه آب شور جهان به ثبت جهانی رسیده است.

1

چشمه باداب سورت واقع در بخش چهاردانگه، زیباترین چشمه جهان و همچنین دومین اثر طبیعی ملی ایران می باشد که در سال 1386 به عنوان دومین چشمه آب شور جهان به ثبت جهانی رسیده است. چشمه‌های باداب سورت در ارتفاع ۱۸۴۰ متری  از سطح دریا واقع شده‌اند و شامل دو چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمه  پر آب دارای آب بسیار شور و دارای استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد است. چشمه دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است. جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده‌است. این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبۀ اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است.

 

راههای دسترسی:

مسیر ۱ : تهران => سمنان => مهدیشهر => شهمیرزاد => فولادمحله =>  سه راه تلمادره => روستای اروست => باداب سورت

مسیر ۲ : تهران => ساری => کیاسر => سه راه تلمادره => روستای اروست => باداب سورت

 

تصویر زیر یک تصویر پانوراما یا سراسر نما می باشد که شما می توانید با کنترل های صفحه کلید و یا با حرکت دادن موشواره و یا با دکمه های کنترلی که در پایین تصویر وجود دارد تمام زوایای آن را تا شعاع ۳۶۰ درجه ملاحظه بفرمائید.

 

مشاهده تصویر پانوراما در اندازه بزرگ

 عکاس : سعید چاوشی اکبری

منبع : عکاسی نو

 ………………………………………………………..

چهاردانگه نيوز : متاسفانه يكي از مشكلاتي كه گريبان چشمه هاي منحصر به فرد سورت را گرفته است بازديد كنندگاني هستند كه بدون توجه به آثار مخربي كه با پا گذاشتن بر روي ديواره هاي چشمه ايجاد مي شود، موجب تخريب و شكستن ديواره ي چشمه مي شوند كه در اين عكس پانوراما هم كاملاً مشهود است. متاسفانه خود عكاس ( آقاي سعيد چاوشي اكبري ) هم براي عكس گرفتن درون حوزچه هاي پلكاني چشمه وارد شده است كه البته براي گرفتن چنين عكسي اجتناب ناپذير بود.

پايگاه خبري چهاردانگه نيوز اين تصوير را به واسطه ي زيبايي و چشم نوازي آن منتشر كرده و از همه ي بازديدكنندگان عزيز درخواست مي شود كه اين موضوع را مد نظر داشته باشند تا خداي ناكرده در عرض چند سال!!! ما شاهد نابودي جلوه ای از زيبايي هاي نقاش چيره دست هستي كه ظرف مدت هزاران سال ايجاد شده، نباشيم.

 

1 نظر
  1. مصطفی محمدی واوسری می گوید

    به نظر میرسه این عکس، بد ساخته شده
    کناره ها به شدت کشیده میشن و مرکز عکس خیلی دور نشون داده میشه!
    ………………………………………………….
    چهاردانگه نيوز: آقاي محمدي سلام، اين عكس خوب ساخته شده و در واقع آقاي چاوشي اكبري يكي از بهترين عكاسان پانوراماي ايران هستند. دوري و نزديكي اين عكس كاملاً قابل تنظيم است. شما با فشردن دكمه ( + ) در زير تصوير مي توانيد اين حالت را تنظيم كنيد.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.