پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویر پانوراما و زیبا از دریاچه چورت ( ميانشه ) / با زاویه ۳۶۰ درجه

این دریاچه در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است وشکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است.

0

 

دریاچه چورت که محلی ها به آن، دریاچه میانشه می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به نام  چورت خوانده می شود در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته  و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته ‌اند.
این دریاچه در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است  وشکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است.
 هنگام کاهش آب ، پدیدار شدن باقیمانده درختهایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند منظره زیبایی را ایجاد می کنند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید وماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.   این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است  که  برای رسیدن به آن می توانید مسیر جنگلی را در پیش بگیرید و لذت پیاده روی در میان درختان انبوه را هم تجربه کنید.

 

تصویر زیر یک تصویر پانوراما یا سراسر نما می باشد که شما می توانید با کنترل های صفحه کلید و یا با حرکت دادن موشواره و یا با دکمه های کنترلی که در پایین تصویر وجود دارد تمام زوایای آن را تا شعاع ۳۶۰ درجه ملاحظه بفرمائید.

 

 

مشاهده تصوير پانوراما در اندازه بزرگ

 

عکاس : سعید چاوشی اکبری

منبع : عکاسی نو

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.