پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصمیم‌گیری درباره مالکیت جنگل‌های آق‌مشهد/ انجام اجرای حکم تورسو با حضور ضابطان قضایی+ فیلم

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،اسحاق عطایی بعدازظهر در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: اقدامات این اداره کل در عملیات مکانیکی آبخیزداری  اعتبارات مصوب ۸۹ هزار میلیون ریال با حجم برآورد بیش از  ۲۶ هزار متر مکعب بوده که ۶۰ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: در بخش بیومکانیک اعتبار مصوب این اداره کل بیش از ۱۰ هزار متر مکعب بود که  در سطح ۱۲۰ هکتار این مسئله انجام شده است، در بخش کپه‌کاری نیز در مساحت ۷۵۰ هکتار انجام شده و ۲۱۵ هکتار بذرپاشی انجام و از محل صندوق ملی اعتبارات آن تامین شده است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای توسعه جنگل‌کاری افزود: در ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی حوزه ساری جنگل‌کاری انجام شده است و در حال حاضر طرح زراعت چوب را در دستور کار داریم که تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار زراعت چوب در اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در ارتباط با تامین نهال برای کاشت درختان نیز گفت: یک‌میلیون اصله نهال را از محل نهالستان‌های این اداره کل تامین می‌شود و ۶۰۰ هزار نهال از بخش خصوصی دریافت شده است.

وی با اعلام اینکه تثبیت مالکیت یک‌میلیون و ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی، جلگه‌ای و حاشیه دریا انجام شده است،اضافه کرد: برای ۴۲۰ هزار هکتار از این اراضی سند تک‌برگ صادر شده است.

عطایی در ارتباط با آخرین تصمیمات برای جنگل آق‌مشهد که بین این اداره کل و اداره کل اوقاف مازندران محل اختلاف است،گفت: اسناد مرتبط درباره جنگل آق‌مشهد از دو اداره مرتبط دریافت شده و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

 

 

 /۳۱۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.