پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویر زیبا از حیات وحش چهاردانگه ثبت شده توسط گروه چکاد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، گروه چکاد تعدادی از جوانان شهرستان ساری و عموماً از بخش های چهاردانگه و دودانگه هستند که چندین سال است در زمینه کوهنوردی، و رشته های تخصصی غارنوردی و دره نوردی، حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی زادگاه خود به فعالیت های داوطلبانه مشغولند.

برنامه حفاظت از حیات وحش در ارتفاعات چهاردانگه مازندران همه ساله همزمان با آغاز فصل گاوبانگی با همکاری گروه چکاد و محیط بانان منطقه اجرا می شود.

امسال (1396) نهمین سال متوالی است که گروه چکاد در مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری، بخصوص پارک ملی کیاسر فعالیت می کند که دستاورد چندین ساله اعضای این گروه شامل  اکتشاف بیش از ۲۰ غار و دره ناشناخته، شناخت کامل از رفتار جانوران وحشی منطقه از جمله خرس و مرال و ثبت تصاویر بسیار زیبا از آنها می باشد.

هدف از اجرای برنامه گاوبانگی جلوگیری از ورود دام به نقاط امن، نا امنی محیط برای شکارچیان، کمک به محیط بانان با توجه به وسعت منطقه، شناخت رفتار مرال ها و گونه های دیگر جانوری، آگاه سازی مردم محلی و استفاده از پتانسیل فرهنگ عمومی و جلوگیری از ورود گردشگران بصورت غیرمجاز است.

در ادامه تصاویر بسیار زیبایی از گوناگونی حیات وحش چهاردانگه که این گروه ثبت و ضبط کرده اند را خدمت شما تقدیم می کنیم. از آقای کمیل قاسمپور به عنوان سرپرست گروه چکاد که این تصاویر را برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است تشکر می کنیم.

عکاسان تصاویر: محمد بزرگ زاده – کمیل قاسمپور – شعبان اصغری – عباس علیپور – حامد تیزرویان – اسحاق ساداتی

.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.