پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویر زیبایی از دریاچه الندان

دریاچه الندان با مساحت ۱۷ هکتار که در هنگام بارندگی به ۳۰ هکتار می رسد در روستای الندان بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع است.

4

 

دریاچه الندان با مساحت ۱۷ هکتار که در هنگام بارندگی به ۳۰ هکتار هم می رسد در روستای الندان بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع است. آب این دریاچه فقط از طریق بارشهای آسمانی تأمین می شود و هیچ رودخانه ای به آن راه ندارد. در واقع نحوه قرارگیری و نوع خاک آن باعث شده است در اثر بارش باران و برف، همه آب های حاصل جنگلهای اطراف به سمت آن جریان پیدا کنند. نفود ناپذیری خاک کف دریاچه، میزان ماندگاری آب را افزایش می دهد.

 

فاصله تقریبی این دریاچه از شهر ساری ۷۰ کیلومتر و در مسیر جاده ساری – سمنان است که در بلندای ۱۳۰۰ متری از تراز دریا قرار دارد. پیرامون دریاچه را جنگل های پهن برگ فرا گرفته که در بهار رویشگاه گل بنفشه و اَلزی (پیازچه جنگلی) و سبزی های خوش رایحه و داروئی می باشد. در تابستان، رودخانه ای که در آن سوی دریاچه روان است آبی گوارا برای نوشیدن تأمین می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: وب سایت جماران

 

4 نظرات
  1. مصطفی می گوید

    بسیار زیبا
    البته الان که خالی از آب هست و دلنشینی همیشه رو نداره

  2. اتابک می گوید

    بادرود . بادیدن این تصاویر و باورود گردشگردراین منطقه احتمالادراینده نزدیک شاهد نابودی این ابگیر باید باشیم . خداکنه کسب وکار همه چهاردانگه ایها انقدر خوب بشه که هیچ کس زمین اباواجدادی خودش را به هیچ غریبه ای نفروشه . علل الخصوص …

  3. الندانی می گوید

    سلام تصاویر بسیار زیباست.اما از این نعمت خدادادی یک بخش خصوصی بدون سرمایه گذاری و با پرداخت سالانه پانصد هزار تومان به آبیاری در اختیارش هست.باید به حال مسولین منطقه و شورای الندان تاسف خورد.هر جای دنیا این منطقه زیبا رو داشت اون رو به بهشت و بزرگترین منبع در آمد تبدیل میکرد.باز ادعا داریم کار پیدا نمیشه.اگر همینجا به یک مرکز گردشگری تبدیل بشه چند تا جوان مشغول به کار میشن و باعث رونق منطقه هم خواهد شد.چون شورای محل از فامیلان آقایون هستند ….باز میگیم منطقه محروم چهاردانگه…!!! آقای بخشدار متولی محترم منطقه با ساماندهی پله,سورت,دریاچه چورت,تله کابین شاهدژو…میدونی میشه چهاردانگه رو به بزرگترین قطب اقتصادی و گردشگری و اشتغالزایی تبدیل کرد؟

  4. خسرو الندانی می گوید

    سلام. دوست عزیز در مورد چیزی که اطلاع نداری نظری نده
    اولا جای تقدیر و تشکر دارد از برادران الندانی که چندین سال زحمت کشیدن تا ابندان الندان را به عنوان یکی از قطب های بزرگ گردشگری استان مازندران معرفی کنند . ثانیا تقریبا این قرار داد در هشت سال پیش بسته شده و من کمتر از دوسال وارد شورا شدم و شورا دارای سه عضو می باشد. ثالثا شما الندانی نیستید وگرنه چنین اظهار نظری نمی کردی شورای روستان الندان و بخش چهاردانگه اقدامات بسیار خوب و قوی در مورد ساماندهی مناطق گردشگری بخش انجام داده شما میتوانید به دفتر شورای اسلامی بخش مراجعه و بعد قضاوت بفرمایید.
    رابعا باید به حال مدیران استان و شهرستان ساری مخصوصا فرماندار محترم ساری تاسف خورد که با توجه به جلسات و مصوبات و مکاتبات مختلف تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.