پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاويري از ميوه ها و حاصلات منطقه ي دوسرشمار

متاسفانه با وجود شرایط مناسب برای رشد برخی از میوه ها به ویژه سیب که در محدوده ی شهر کیاسر در قالب بسیار وسیع وجود داشته و در حال حاضر هم باغداران مشغول برداشت سیب از باغ های چهاردانگه هستند، در منطقه ي دوسرشمار از اين شرايط مناسب استفاده نمي شود.

0

 

در منطقه ی دوسرشمار ( بالاده ، پايين ده ، تيله بن ، قلعه ، ميرافضل ، واوسرنو ) به واسطه ی شرایط آب و هوایی و اقلیمی و ارتفاع از سطح دریا تعدای از درختانی که در این شرایط رشد می کنند و میوه می دهند وجود دارند که البته به صورت محدود و در حیاط برخی از خانه ها وجود دارند. متاسفانه با وجود شرایط مناسب برای رشد برخی از میوه ها به ویژه سیب که در محدوده ی شهر کیاسر در قالب بسیار وسیع وجود داشته و در حال حاضر هم باغداران مشغول برداشت سیب از باغ های چهاردانگه هستند، در منطقه ي دوسرشمار از اين شرايط مناسب استفاده نمي شود.

 

امیدواریم که با تهیه ی الگویی از کشت این میوه ها به وی‍ژه سیب که در ارتفاع بیشتر رشد کرده و کیفیت مناسبتری دارد بتوانیم از ظرفیتی که طبیعت در اختیارمان گذاشته نهایت بهره را ببریم. تابستان امسال ( ۱۳۹۳ ) وضعیت میوه ها و حاصلات بسیار خوب بود، به ویژه گیلاس و سیب که خوشبختانه امسال علاوه بر فراوانی، کیفیت بسیار مناسبی هم داشت. در بخش چهاردانگه باغ های سیب زیاد وجود داشته و اکنون هم مورد بهره برداری قرار می گیرد که می توان با گسترش دادن آن در اقتصاد منطقه تحول زیادی ایجاد کرده و موجب جلوگیری از مهاجرت از منطقه شود.

 

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

 

miveha-sib

ميوه سيب

 

 miveha-gerdoo

گردو

 

miveha-beh

ميوه به

 

miveha-golabi

ميوه گلابي

 

miveha-hali

آلوچه ( به زبان محلي هلي )

 

miveha-holoo

ميوه هالو

 

miveha-zereshk

 

زرشك

 

عكس ها از علي نظري

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.