پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل کمیته کودک و نوجوان دهه فجر در مازندران 

0

ایسنا/مازندران همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته کودک و نوجوان دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران تشکیل شد.

محمدعلی یزدان شناس مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مازندران صبح امروز در نخستین جلسه این کمیته اظهار کرد: کمیته کودک و نوجوان با هدف برنامه‌ریزی و تولید محتوای کیفی برنامه‌های دهه فجر برای مخاطب کودک و نوجوان با حضور دستگاه‌هایی از جمله کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و صدا و سیما تشکیل شده است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد بارز انقلاب اسلامی تصریح کرد: درک درست مفهوم انقلاب و انتقال موثر آن به کودکان و نوجوانان از محوری‌ترین کار کانون است که نمود بارز آن در کمیته کودک ونوجوان تجلی یافته است.
مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر مازندران خاطرنشان کرد: کانون به عنوان مسئول کمیته، مجری و سیاست‌گذار است که با هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در کلیه ادارات و مراکز تابعه دستگاه‌های عضو اقدام می‌کند. 
امیر حسین فلاحت پیشه معاون فرهنگی کانون در ادامه افزود: چهل و یکمین سال‌روزپیرزوی انقلاب اسلامی فرصتی است تا با برنامه‌ریزی محتوایی کودکان و نوجوانان را با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا و مانوس سازیم.
وی عنوان کرد: کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌های ستاد گرامی‌داشت چهل و یکمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی بوده که موظف است با همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان  نسبت به برنامه‌ریزی کمی و کیفی برای گرامی‌داشت دهه فجر و انتقال مفاهیم آن به نسل چهارم انقلاب تلاش کند.
معاون فرهنگی کانون با تاکید بر هم افزایی و خلاقیت، خواستار ارائه برنامه‌های پیشنهادی هر یک از دستگاه‌ها شد. 
نماینده اداره کل آموزش و پرورش هم در این جلسه با اشاره به معرفی ثمرات انقلاب اسلامی به قشر کودک و نوجوان از سردار سلیمانی به عنوان محصول انقلابی و نتیجه تربیت انقلاب اسلامی یاد کرده و یکی از محورهای اصلی برنامه‌های این دستگاه در دهه فجر  را معرفی این شهید بزرگوار اعلام کرد. 
مهدوی بیان کرد: برنامه‌های این دهه در آموزش و پرورش براساس شناخت هویت در دانش آموزان پیش‌بینی شده است.
آرام جان نماینده کمیته امداد انقلاب اسلامی نیز بر هدف‌گذاری و اثر بخشی برنامه‌ها بر اساس کیفیت  تاکید داشت و تقویت برنامه‌ها در حوزه فضای مجازی را یکی از مسایل مهم فرهنگی دانست.
علیزاده نماینده اداره کل بهزیستی هم به روز رسانی و خلاقیت در برنامه‌ها اشاره کرد و تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب امروز را یادآور شد.
رجبی نماینده شهرداری ساری دیگر عضو این کمیته گفت: انقلاب اسلامی و اهداف آن می‌بایست متناسب با ذائقه و پسند کودک و نوجوان صورت پذیرد و دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در تربیت مناسب فرزندان ما خواهند داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.