پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تزریق سموم به زمینهای کشاورزی متوقف شود

0

استاندار مازندران گفت: اراضی کشاورزی ما به قدر کفایت با مصرف سموم آلوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در نخستین همایش ملی راهبردی مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: از سازمان زمین شناسی خواستیم تحقیقات زمین شناسی پزشکی را گسترش دهد تا با تحقیقات پژوهشگران، تزریق سموم را متوقف کنیم.

وی با اشاره به این که موضوعات این همایش از موضوعات استراتژیک و مهم است، گفت: محیط زیست از چالش‌های بزرگ بشریت است و در دهه‌های گذشته، تخریب محیط زیست به صورت فزاینده‌ای صورت گرفته است.

اسلامی با اشاره به این که آب، خاک و هوای ما آلوده شده است و عرصه را برای خود تنگ کرده‌ایم و از میراثی که متعلق به آیندگان است بیش از اندازه مصرف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید به خود بیاییم و در نگاهمان بازنگری کنیم و از رفتارها و سیاست‌های گذشته خود در این حوزه‌ها بصورت فردی، جمعی، خانوادگی، ملی، منطقه ای و بین المللی اجتناب و در رفتار و عملکردمان، شیوه های نوین را جایگزین شیوه های گذشته بکنیم.

وی با اشاره به این که از آب های تحت الارضی بیشتر از حد مجاز برداشت کردیم، افزود: باید با تجمیع همه پژوهش‌هایی که در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام شده، راهبردهای مطرح در مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی به برنامه اقدام تبدیل شود و خروجی آنها در صحنه و میدان قابل مشاهده باشد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران، با بیان این که امنیت و سلامت غذایی ما بخاطر آلودگی آب و خاک، بیش از این نباید به مخاطره بیفتد، گفت: آنچه امروز در پژوهش ها به آن نیاز داریم این است که تحقیقات و پژوهش های ما برگرفته از مسایل و دغدغه ها باشد و به حل مساله منجر شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که دستگاه های مسئول باید برنامه های خود را با اقتباس از نتایج پژوهش های دانشگاه انجام دهند، تصریح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در سال 97، محورهای آب، کشاورزی و سرمایه گذاری در مباحث زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است و پروژه هایی تعریف شده که بتواند توان افزایی زندگی را در مقابل توان فرسایی محیط زیست فعال کند.

وی، تلاقی تحقیقات و همگرایی دستگاه ها را برای نجات محیط زیست، نجات بشریت و امنیت غذایی حیاتی توصیف کرد و یادآور شد: ما در استان، پژوهش و برنامه ریزی را در راستای خاتمه دادن به این وضعیت و اصلاح امور در اولویت قرار دادیم و از تلاشگران این عرصه پشتیبانی می کنیم. مازندران، مازندران یکپارچه و سیاست ما هم سیاست پایدار و توسعه متوازن است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.