پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تزریق روزانه ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا در مازندران/ برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن به رانندگان تاکسی

0

قاسم اویس در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین تصمیمات برای تزریق واکسن رانندگان تاکسی، اظهار کرد: سهمیه مورد نظر باید تعیین شده و همزمان باید ثبت در سامانه انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید تعداد رانندگان تاکسی و افراد را معرفی کنند، البته هنوز دستورالعمل اصلی تزریق واکسن کرونا برای این قشر اعلام نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: با این روند به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی درباره ثبت در سامانه برای تزریق واکسن، افزود: خود راننده‌ها یا شهرداری به نمایندگی از این قشر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اویس با اعلام اینکه تزریق واکسن به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، گفت: تاکنون بیش از ۵۳۶ هزار دوز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۴۲۷ هزار مربوط به دوز اول و ۱۰۸ هزار مربوط به افرادی است که دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه گروه‌های سنی در حال حاضر واکسن دریافت می‌کنند، افزود: در مناطق روستایی افراد بالای ۵۰ سال و برای افراد ساکن در مناطق شهری گروه سنی بالای ۵۸ سال واکسن دریافت می‌کنند و فقط امروز ۱۵ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد نفر برای تزریق واکسن با دانشگاه همکاری می‌کنند، گفت: در مراکز تجمیعی ۱۵۰ تیم دو نفره و در همه ۱۸۲ مراکز تزریق واکسن انجام می‌شود.

اویس درباره تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن آسترزانکا در برخی از گروه‌های که دوز اول را دریافت کردند، افزود: حدود ۸۴ هزار واکسن آسترزانکا دوز دوم نیاز داریم در حال حاضر ۴۵ هزار دوز تحویل گرفتیم و مابقی هم تا پایان هفته در اختیار ما قرار می‌گیرد.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.