پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم روزهای گرم و آفتابی تا هفته آینده در مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که روزهای گرم و آفتابی تا هفته آینده نیز در این استان تداوم داشته باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در روزهای آینده و همچنین طی هفته آینده، پیش‌بینی کرد که از امروز تا آخر هفته جاری دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق ییلاقی نیز بین یک تا چهار درجه افزایش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه افزایش دما طی روزهای آینده در مناطق مرکزی و شرقی مازندران محسوس‌تر است، پیش‌بینی کرد که دمای هوا در گلوگاه در آخرین روز هفته جاری جمعه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد که این میزان بیشترین میزان دمای ثبت شده در استان خواهد بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، پس از گلوگاه بیشترین میزان دمای ثبت شده را در شهرهای ساری، آمل، بابل، جویبار، قایم شهر، سوادکوه شمالی، شیاده بندپی، نکا ،  سیمرغ و میاندرود شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چهار درجه افزایش در روز جمعه به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر میرسد.

کمترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت نیز مربوط به شهرهای چالوس، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد، رامسر، نور، محمودآباد و فریدونکنار است. دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۲۵ تا ۱۶درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با دو درجه افزایش در روز جمعه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوا در آخرین روز هفته جمعه در سوادکوه با چهار درجه افزایش به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد که این میزان بیشترین میزان دمای هوای ثبت شده در مناطق ییلاقی خواهد بود. کیاسر و کجور نیز با ثبت دمای ۳۰ و کلاردشت با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر دیگر مناطق گرم استان در روز جمعه خواهند بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما
و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات مرکزی و غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روزهای پنجشنبه و جمعه را نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۲۹.۸ و بلده با ۲۱.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا را با موج کوتاه و باد ملایم اعلام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.