پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم بلاتکلیفی ۷۸ خودرو لوکس در محوطه بندر نوشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی یوسفی‌منش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سه بندر در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت این بنادر چیزی بالغ بر ۱۲ میلیون تن است که می تواند با ایجاد اشتغال و تولید پایدار در رونق منطقه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه همه این موضوعات گرو در صادرات برای رشد و پویایی و چرخش اقتصاد منطقه دارد، گفت: نیاز به همکاری همه جانبه همه دست‌اندرکاران از تولیدکننده تا صادرکنند و خدمات دهندگان است.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه با وجود فشارهای در دو ساله اخیر روند فعالیت مثبت بوده است، افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۹۵ تن به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار صادرات کالا داشتیم کار از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۶۰ رشد داشتیم.

وی به تعداد ۳۱ اقلام صادراتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین کالاها سیمان، مواد معدنی، فرآورده‌های لبنی، اشیا پلاستیکی و فرآورده های خوراکی گوناگون بوده است.

ناظر گمرکات مازندران به بیان اینکه به ۵۰ کشور جهان صادرات داشتیم، عنوان کرد: عمده‌ترین کشورهای صادراتی روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان ، آذربایجان، امارات متحده عربی، ترکیه و سایر کشورها بودند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیون ۴۷۲ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۳ میلیون دلار واردات که از نظر وزنی ۱۱ درصد و ارزشی ۴۰ رشد داشتیم.

یوسفی‌منش در ادامه به ۲۲ قلم کالای وارداتی اشاره و اظهار کرد: جو دامی نزدیک به ۵۰ درصد واردات، گندم دامی، ذرت، چوب و تخته و سایر کالاها و ۲۴ کشور مقابل معامله که مهمترین آنها عمارت متحده عربی، ترکیه، روسیه قزاقستان، آلمان و سایر کشورها بودند.

وی به تعداد کشتی‌های وارده برای حمل کالا ها اشاره کرد و گفت: هزار و  ۶۳ فروند کشتی در سه بندر مازندران نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشتیم‌.

 ناظر گمرکات مازندران کالاهای موجود دپو شده در بنادر استان را ۵۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ترخیص این کالاها در مدت معین انجام خواهد شد.

یوسفی‌منش از وجود ۷۸ دستگاه خودرو لوکس وارداتی در گمرک استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها توقیفی و تملکی هستند، به دستگاه‌های مختلف نامه زده و منتظر حکم سازمان اموال تملیکی هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان اموال تملیکی موظف است این خودروها را از ما تحویل بگیرد و به انبارهای تحت پوشش منتقل کند.

 /۸۶۰۶۱/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.