پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلیه زباله‌ در کنار پارک ملی/ مسئولان هرچه سریعتر مشکل را حل کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخشی از زباله‌های استان مازندران در مجاورت پارک ملی کیاسر انباشته می‌شود، گفت: این مساله موجب آلودگی خاک و مخاطرات زیست محیطی مختلف می‌شود و امیدواریم که مسئولان استانی هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند.

نام : رضا علی نام خانوادگی : حیاتی نام پدر : باقر تاریخ تولد : ۱۳۴۸ تحصیلات : —- تاریخ شهادت : ۴/۴/۱۳۶۷ محل شهادت : جزیره ی مجنون محل تدفین : گلزار روستای کنیم
0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مشکلات موجود در زمینه امحای پسماند در استان مازندران گفت: متاسفانه در حال حاضر بخشی از زباله‌های جامد این استان به نزدیکی پارک ملی کیاسر برده شده و در آنجا تخلیه می‌شود.

 

وی ادامه داد: این مشکل که به دلیل فقدان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، مشکلات زیست‌محیطی بسیاری هچون آلودگی خاک را موجب می‌شود.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه قرار بود؛ مشکلات مربوط به پسماند در پایان اجرای برنامه چهارم توسعه به پایان برسد، اظهار کرد: در حال حاضر قرار است که در شهرک صنعتی ساری، منطقه‌ای پیش‌بینی شود و از این پس این زباله ها به آن نقطه برای امحا انتقال داده شوند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر این طرح از سوی مسئولان استانی به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

چهاردانگه نیوز: متاسفانه خانم دکتر ابتکار در جریان سفر به بخش چهاردانگه به دلیل آنچه که کمبود وقت اعلام شد! در محل دپوی زباله که مهمترین مسئله ی زیست محیطی بخش چهاردانگه است حاضر نشد. این موضوع کمی عجیب به نظر میرسید، ولی بعد از حضور وی در پارک ملی کیاسر در نزدیکی روستای واوسر در منطقه ی دوسرشمار که یکی از بهترین زیستگاههای گونه های گیاهی و جانوری ایران است، و نزدیکی این پارک ملی به محل دپوی زباله و اطلاع یافتن خانم ابتکار از این موضوع در پی مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ( متن مصاحبه ) موجب نگرانی و دستور پیگیری اکید وی به مسئولان مازندران برای پیگیری و امحاء زباله های دپو شده در منطقه ی گویچاله داده است.

 

ما این موضوع را به فال نیک می گیریم و روی حرف و عمل خانم دکتر ابتکار حساب می کنیم و امیدواریم که این گره ده ساله که متاسفانه به دست خودمان!! بسته شده ان شاء الله به زودی باز شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.