پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش چمستان

0

دادستان عمومی و انقلاب چمستان از تخریب ۲و نیم هکتاری از اراضی کشاورزی این بخش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران محمد زارع گفت: در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها و همچنین پیگیری و حمایت‌های ریاست دادگستری استان در خصوص حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خوب و مناسبی انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا شاهد دیوارکشی، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز بوده‌ایم که با ورود به موقع دستگاه قضایی استان و همکاری منابع طبیعی و همچنین نیروی انتظامی، دو و نیم هکتار از اراضی کشاورزی در روستای سنگینده چمستان از اراضی کشاورزی و باغات به حالت سابق اعاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چمستان خاطرنشان کرد: حسب دستور و تاکید ریاست دادگستری مازندران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها دقت بیشتری داشته باشند تا از این طریق تداوم تولیدات کشاورزی را در استان شاهد باشیم.

زارع یادآور شد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره چالش و مشکل اصلی فراگیر برای بخش کشاورزی است و اراضی کشاورزی باید به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی استان حفظ شود که در این راستا دستگاه قضایی مازندران با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.