پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تب و تاب نوروزی ذخایر خونی مازندران را با کاهش مواجه کرد/ بیماران تالاسمی نیازمند خون هستند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان، اظهار کرد: افزایش عمل‌های جراحی و افزایش درخواست مراکز درمانی شدت کاهش ذخایر خونی را در استان بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه اهدای خون در روزهای پایانی سال می‌تواند به جبران کمبود منابع خونی کمک کند، گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند در این روزهای پایانی سال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده و با اهدای خون، انتقال خون را در تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۴۷ مرکز درمانی و بیماران خاص به‌ویژه بیماران تالاسمی کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: مشغله مردم در روزهای پایانی سال برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تعداد مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را با کاهش مواجه کرده؛ در حالی‌که اعمال جراحی در مراکز درمانی با حجم بیشتری در حال انجام است.

محمدی‌فیروزجایی با اعلام اینکه بیماران تالاسمی قبل از تعطیلات نیازمند دریافت خون هستند، اضافه کرد: به همین علت ما بیشتر از گذشته نیازمند همراهی و همدلی مردم در امر اهدای خون هستیم.

وی با اشاره به تامین نیاز خونی ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص استان، تصریح کرد: هم‌اکنون ذخایر خون استان در تمامی گروه‌های خونی کاهش چشمگیری یافته و تقاضای ما از هم استانی‌ها این است که در روزهای باقی‌مانده سال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران به ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پذیرش داوطلبان اهدای خون در ایام نوروز به غیر از روزهای یکم، سوم و سیزدهم فروردین در بقیه روزهای تعطیل برقرار خواهد بود.

محمدی‌فیروزجایی خاطر نشان کرد: در پایگاه‌های انتقال خون ساری، بابل، آمل، تنکابن، بهشهر و قائم شهر در روز دوم فروردین صبح از ساعت ۹ تا ۱۳و روزهای تعطیل چهارم،یازدهم و دوازدهم فروردین حدود یک ساعت پس از افطار تا ساعت ۲۴ نسبت به پذیرش داوطلبان اهدای خون اقدام می‌شود. 

وی اضافه کرد: پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری رامسر و نور روزهای دوم، چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. 

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۵ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر در روزهای عادی ماه مبارک رمضان در دوشیفت کاری، صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و شبها حدود یک ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون است، اظهار کرد: مرکز ثابت خونگیری قائم‌شهر شب‌ها بعد از افطار تا ساعت ۲۴، پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری نور و رامسر نیز در روزهای عادی ماه مبارک فقط در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در گلوگاه روزهای شنبه و چهارشنبه از ۸ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

محمدی فیروزجایی تصریح کرد: در شب‌های احیا نیز تمامی پایگاه‌های انتقال خون پس از افطار تا ساعت ۲۴ فعال و آماده دریافت خون‌های اهدایی هم‌استانی‌های نوع‌دوست خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اعلام اینکه رفع دغدغه تأمین خون و فرآورده‌های خونی استان را در گرو همدلی و همراهی مردم ایثارگر استان به‌ویژه جوانان و اهداکنندگان خون است، گفت: خون یک ماده ارزشمندی است که در علم پزشکی هنوز هیچ گونه جایگزینی ندارد و تنها منبع تامین آن انسان‌ها هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.