پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبلور محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده مازندران با برپایی اردوهای جهادی

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد،حرکت‌های جهادی مجموعه‌ای از فعالیت‌های خودجوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و دانش‌آموزان داوطلب و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود.

بنابر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در میان شرکت‌کنندگان، انواع خدمات از جمله انجام پروژه‌های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی، درمانی، آموزشی، تحصیلی در کنار فعالیت‌های فرهنگی در آنها ارائه می‌شود.

دامنه اردوهای جهادی در همه نقاط کشور و مازندران تسری یافته و اکنون جهادگران دانشگاه‌های محمودآباد جهت محرومیت‌زدایی به مناطق محروم غرب استان رفتند.

محمدجواد ذبیح‌نژاد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان محمودآباد در این باره به تسنیم گفت: اردوهای جهادی صرفا یک فعالیت عمرانی، فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست بلکه مجموعه جامعی بوده که آثار و برکات آن, در سه حوزه مردم و اهالی مناطق محروم، شرکت‌کنندگان در این حرکت‌ها و  مسئولان و مدیران منطقه‌ای قابل بررسی است.

وی بیان کرد: البته کلمات قادر نیستند این آثار و برکات را با همه ابعاد و گستردگی خود بیان کنند و برای درک این موضوع باید به اردوی جهادی رفت و این آثار و برکات را دید و حس کرد.

ذبیح‌نژاد تصریح کرد: تقویت امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای حضور در جوامع روستایی و مناطق محروم، موفقیت در رفع ریشه بسیاری از محرومیت‌ها و  فقر فرهنگی منطقه و ارتقا ان، ترویج روحیه نشاط و کار، ایجاد باور در میان اهالی این مناطق نسبت به توانایی‌های بومی برای رفع مشکلات از اقدامات اثرگذار اردوهای جهادی در مناطق محروم بوده است.

وی با بیان اینکه رفع فقر مادی از چهره منطقه و حرکت به سمت عمران و آبادانی مناطق محروم از برکات ویژه این اردوها است، تصریح کرد: بهره‌مندی از فضای معنوی کم نظیر این سفرها و حرکت به سمت خودسازی، چشیدن طعم محرومیت و فقر از نزدیک و ثبت صحنه‌های محرومیت در اذهان دانشجویان، احیا ارزش‌های دینی و انقلابی و تداعی خالصانه صحنه‌هایی چون دفاع مقدس، جهت‌گیری فعالیت‌های علمی و فوق برنامه جوانان در راستای خدمت به مردم نمونه ای از اثرات اردوهای جهادی برای شرکت کنندگان در اردوها است.

این مسئول بسیج دانشجویی مازندران گفت: گروه جهادی “جهادیون” متشکل از 40 نفر از دانشجویان جهادگر محمودآباد به استعداد 20 نفر برادر و 20 نفر خواهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از 25 تیرماه به مدت 10 روز به سه روستای سِرن، شهرستانَک و درجان در منطقه سه هزار تنکابن به جهت خدمت‌رسانی در حوزه عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی اعزام شدند.

وی بیان کرد: سه روستای نامبرده فاقد امکانات رفاهی و حداقلی برای زندگی نظیر عدم وجود راه مواصلاتی مناسب، عدم وجود گاز در این سه روستا که در فصول سرد سال این موضوع به دلیل داشتن ارتفاع حدود  سه هزار متر از سطح دریا بحران‌ساز می‌شود.

ذبیح‌نژاد گفت: این روستاها فاقد خط تلفن ثابت، دکل مخابراتی، لوله‌کشی مناسب بوده که این گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت عازم منطقه شدند.

وی بیان کرد: گروه جهادی جهادیون در این روستاها اقدام به ساخت و تکمیل پروژه غسالخانه در روستای شهرستانک، زیرسازی و حفر کانال برای تدفین لوله آب و تکمیل آبرسانی به روستاهای شهرستانک و درجان، اقدام به نظافت و پاکسازی در سه روستای سرن، شهرستانک و درجان نیز کرده است و اقدامات فرهنگی، رزمی، اردویی و ورزشی در این روستاها نیز انجام شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.