پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید استاندار بر رفع معضل زباله مازندران ظرف ۲ سال آینده

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، احمد حسین‌زادگان عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نور در سالن پیامبر اعظم (ص ) شهر رویان گفت: امروز زباله این استان را نابوده کرده و زیبنده  نیست که گردشگران با حضورشان زباله‌های خود را در جای جای مازندران بریزند و چنین وضعیتی توهین به مردم این استان است.

وی با بیان اینکه  همه برای مازندران پاک تلاش کنیم و معضل زباله باید به شکل اساسی و ریشه ای حل شود ، گفت: تحقق این مهم نیازمند همدلی ، همراهی و همکاری همه جانبه مسئولان امر است.

استاندار مازندران گفت: مهم ترین موضوعی که در اولویت کاری و دستور کار قرار دارد بحث تجارت خارجی و ارتباط نزدیک با قفقاز جنوبی و کشورهای حاشیه دریای خزر است و مازندران در سال ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو شناخته و معرفی شده و امروز سنگ بنا را بر آن گذاشته ایم تا بتوانیم این استان را از طریق ظرفیت های گردشگری متحول سازیم .

حسین زادگان افزود: عده ای تصورشان بر این است که چنین اتفاقی چه تاثیری  از لحاظ اقتصادی روی معیشت مردم در استان  دارد، طبیعتا با برنامه ریزی و استفاده از توانمندی های گردشگری در حوزه گردشگری مذهبی ، طبیعت گردی ، صنایع دستی ، بوم گردی و گردشگری دریایی می توان گام های موثری در این حوزه برداشت .

وی اظهار داشت :‌ متاسفانه در گذشته با کشورهای که عضو اکو بوده اند مازندران کمترین ارتباط را داشته است و باید با این کشورها ارتباط برقرار کنیم  منتهی مشروط بر آنکه زیر ساخت های این استان نیز در تمامی بخش ها مهیا باشد چرا که هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در هر زمینه از بخش گردشگری دارد با مشکلاتی مانند آب ، برق ، گاز ، سند مالکیت و دیگر مسائل مواجه نباشد.

استاندار مازندران گفت :‌ امروز آنچه دشمن هدف گذاری کرده ایجاد شکاف میان مردم ، مسئولان و در نهایت ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است ، نظامی که متاثر از مکتب تشیع بوده است بنابراین آنچه که باید به آن توجه کرد افزایش رضایتمندی و امید در میان مردم است و تحقق این مهم  با کمترین اعتبارات می توان گام های موثری برای رفع مشکلات طرح های باقیمانده روی زمین برداشت.

حسین زادگان با قدردانی از مسئولان شهرستان نور به ویژه فرماندار افزود : به عنوان نمونه رفع موانع روند اجرایی طرح هایی نظیر کمربندی نور – رویان از این اقدامات است که متاسفانه این طرح به خاطر یک مشکل جزئی حدود ۱۴ سال عملیات آن متوقف شده بود و تدبیر فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی این طرح از سرگرفته شد و اکنون مردم نور – رویان از این اتفاق خوب خرسند هستند.

وی وعده داد با رایزنی های استانی و کشوری بخشی از مشکلات شهر رویان مانند ارتقای آن به بخش ، موضوع سند مالکیت زمین های متعلق به بنیاد علوی، کمبود آب آشامیدنی حوزه روستایی، فرسودگی شبکه های آبرسانی شهر رویان ، نوسازی تجهیزات مرکز درمانی و خدمات بهداشتی این منطقه حل شود.

رویان یکی از شهرهای شهرستان ۱۳۰ هزار نفری نور در غرب مازندران  است که بیش از شش دهه قدمت دارد.

استاندار مازندران همچنین در پایان این جلسه از طرح آب رسانی شهر رویان ، کمربندی شهرهای نور و رویان و …. بازدید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.