پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تابلوی اعصاب خوردکن در میدان امام ساری

0

اگر به میدان امام ساری سری بزنید و به سوی یکی از بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی بروید و یا نه حتی برای پاسخ به یک تلفن ساده، قصد پارک خودرو خود را داشته باشید با تابلوی هشداردهنده و اعصاب خوردکن “حمل با جرثقیل” برخورد می کنید.

میدان امام شهرستان ساری از میادین پرتردد در مرکز استان مازندران محسوب می‌شود و دلیل این امر وجود برخی ادارات کل و مراکز درمانی و محل رجوع بسیاری از مردم محسوب می شود.

وجود بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی و ادارات کل در حول این میدان در این منطقه سبب حضور افراد بسیاری به این مناطق برای درمان و یا کارهای اداری ودر نهایت تجمع خودروهای فراوان شده است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که این روزها در این میدان و در اطراف چند صدمتری آن به ویژه به سمت شهرستان قائمشهر به وضوح مشاهده می شود نداشتن جای پارک خودرو است.

نداشتن جای پارک مناسب و وجود چندین نیسان حمل ماشین به پارکینگ آنچنان رعب و وحشتی بر صاحبان وسایل نقلیه ایجاد می کند که آنها را مجبور می کند تا ماشین خود را ترک نکرده و در آن منتظر بازگشت دیگر افراد حاضر در آن وسیله نقلیه باشند.

از سویی دیگر به دلیل نبود جای پارک، مردم به ناچار وسایل نقلیه خود را در کوچه های فرعی و بیشتر در مقابل منازل افراد پارک می کنند که علاوه بر ناامنی و هرج و مرج به ویژه برای کودکان و کهنسالان، مشکلات فراوانی را برای عبور و مرور صاحبان آن منازل ایجاد کرده است.

تنها یک پارکینگ آن هم در فاصله زیاد نسبت به جاده اصلی و مراکز اشاره شده وجود دارد که مردم تمایل دارند در جای نامناسب پارک کنند یا خود در وسیله نقلیه شان منتظر بمانند.

علی محمدی یکی از ساکنان خیابان های حاشیه میدان امام در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: زمانی که صبح می خواهیم از منزل خارج شویم در مقابل درب خانه وسایل نقلیه فراوانی از خودروهای کارمندان بانک ها، ادارات حواشی میدان امام، بیمارستان‌ها و مراجعه کنندگانی که برای گرفتن خدمات به بیمارستان و یا ادارات دیگر مراجعه می‌کنند مواجه می شویم.

وی گفت: نبود فضای پارکینگ شهری برای خودروها و پارکینگ ادارات موجب شد این کوچه های اطراف میدان امام اشغال شود و زندگی را برای‌مان مختل کرده است.

این شهروند ساروی می گوید: چندی پیش به دلیل بیماری یکی از اعضای خانواده به دنبال رفتن به بیمارستان بودم که به دلیل پارک یک خودرو در مقابل منزل من، نتوانستم این کار را انجام دهم و مجبور به تهیه تاکسی تلفنی شدم.

همچنین صالحی، فرد دیگری که در کوچه های اطراف میدان امام سکونت دارد به ایسنا گفت: وقتی تعداد تاکسی‌های ایستگاه میدان امام افزایش می یابد برای پارک وسیله خود به داخل کوچه‌ها می آیند و به شدت برای تردد مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی خودروهای شخصی نیز که بدون مجوز در حال جا به جا کردن مسافر به شهرستان های نکا، قائمشهر، بهشهر، بابل و غیره هستند به دلیل اینکه پلیس به آنها اجازه توقف نمی دهد وارد کوچه ها می شوند و مشکلات بیش از پیش می شود.

کامران اصغری، یکی از شهروندان ساروی ساکن میدان امام نیز با اشاره به نبود فضای پارکینگ شهری گفت: جای مدیریت شهری در منطقه میدان امام خالی است چرا در تمام قسمت‌های شهرستان ساری فضای برای پارک خودرو تعبیه شده اما میدان امام ساری که حجم زیادی از ترافیک و ادارات، بیمارستان‌ها و نهادهای دیگر و همچنین مسافربری و تاکسی ها را در خود جای داد، هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

سیدمحمد حسینی یکی از افرادی است که از بابل به ساری آمده است، وی برای حضور در یک فروشگاه صنایع دستی در ابتدای میدان امام به دنبال پارک خودروی خود بود که در نهایت و پس از سختی های فراوانی آن را به صورت دوبله در مقابل فروشگاه مورد نظر پارک کرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود 30 دقیقه از ابتدای میدان امام تا صدها متر به سوی قائمشهر و بر عکس به دنبال پارک وسیله نقلیه خود بودم اما در هر 15 متر یک تابلوی حمل با جرثقیل بود، گفت: در تمام کوچه‌های فرعی این میدان نیز جای پارک وجود نداشت و پارکینگ موجود بسیار دور بود.

حسینی با بیان اینکه استرس جریمه شدن و یا حمل با جرثقیل موجب شد تا بارها در میان کارهای خود، آن را نیمه کاره رها کنم، افزود: برای کلان شهری مانند ساری نداشتن الزامات ابتدایی ترافیکی بسیار تاسف انگیز است.

کم کاری شهرداری در ایجاد پارکینگ در میدان امام مشهود است

عباس رشیدی، معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری در گفت‌وگو با ایسنا درباره نبود پارکینگ در میدان امام شهرستان ساری، اظهار کرد: متولی این امر سازمان ترافیک مرکز استان است اما با توجه به اینکه بیمارستان‌های متعددی در مرکزیت میدان امام قرار دارند تردد و ترافیک در این منطقه زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه نبود فضای پارکینگ موضوع قابل تاملی است باید این موضوع پیگیری شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای پارکینگ برای اتومبیل‌های عمومی میدان امام وجود ندارد در این موضوع به شهروندان حق می‌دهیم که پارک ماشین‌ در خیابان های فرعی میدان امام مشکل آفرین باشد.

رشیدی در تأیید گلایه های به حق مردم در مورد نبود پارکینگ گفت: بله کاملاً درست است که جای پارک در آن منطقه وجود ندارد و از صبح تا پایان ساعت اداری و یا  بعد از ظهر، افراد خودروهای  خود را در کوچه های اطراف میدان امام پارک می‌کنند و عبور و مرور برای ساکنین آن مناطق مشکلات  متعددی را برای آنان به وجود اورده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم واقعا حق دارند، در این مورد کم کاری از سوی ما صورت گرفته است و باید به موضوع تامین پارکینگ منطقه بیشتر توجه می کردیم، در این راستا با مدیریت سازمان ترافیک صحبت‌هایی را انجام دادیم و مقرر شد تا زمینی را در حوالی میدان امام و یا  سه راهی جویبار مشخص کرده و اقدام به ایجاد فضای پارکینگ برای این منطقه کنیم.

این مسوول افزود: زمینی تحت عنوان کلبادی است که از این طریق 30 متری را به کمر بندی متصل می کنیم و اگر این طرح انجام شود ترافیک میدان کمتر می شود و دیگر نیاز نیست خودروها وارد میدان امام شوند.

رشیدی ادامه داد: زمین های مردم در حواشی میدان امام به جهت فضای پارکینگ باید مورد بررسی قرار گرفته و شناسایی و پس از آن طی رایزنی با مالک، فضا برای پارکینگ شهری تعبیه شود که طی این عمل خود مالک زمین نیز بهره مند می شود.


گزارش از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنای مازندران


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.