پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان‌های کوچک و غیر استاندارد، مشکل خدمات‌دهی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چالوس برگزار شد، افزود: امروز رویکرد و نگاه دولت توجه به استاندارد سازی و متمرکز کردن امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی منوط به دسترسی آسان به این خدمات است نه آنکه بیمارستان‌های متعدد ۱۰۰ تختخوابی یا کمتر از آن در جای جای استان ساخته شود و به علت رعایت نشدن استانداردهای لازم مورد اقبال عمومی مردم قرار نگیرند.

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون در مازندران ۴۰ بیمارستان با افزون بر چهار هزار و ۱۰۰۰ تختخواب وجود دارد که ۲۵ بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه در تملک بخش خصوصی و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح قرار دارد.

چهار بیمارستان در مقیاس نسبتاً بزرگ هم در حال حاضر در شهرستان‌های بهشهر، ساری، قائمشهر و تنکابن در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از خواسته‌های مسئولان و مردم غرب مازندران ساخت مرکز تخصصی و جراحی قلب معرفی کرد و گفت: در توان دولت نیست که چنین امکانات و تجهیزاتی را مهیا سازد بلکه باید با همکاری فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بهره گیری از بخش خصوصی این امکانات را مهیا و خواسته‌های مربوط به این بخش را مهیا ساخت.

موسوی افزود: اینکه گفته می‌شود امکانات و تجهیزات درمانی به شکل عادلانه در مازندران توزیع نمی‌شود، اینگونه نیست چرا که با بررسی‌های به عمل آمده حدود ۷۵ درصد تخصص‌ها در غرب مازندران پیش بینی شده و هم اکنون پزشکان متخصص در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس آمار مستند دستکم ۱۶۰ پزشک متخصص در ۳۰ بیمارستان دولتی این استان همکاری دارند، اگر چه به علت گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران با مشکلاتی هم در ارائه خدمات مواجه هستیم و باید بتدریج برطرف شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز در این نشست خواستار استقرار یک اداره کل بیمه سلامت مجزا در غرب این استان شد و گفت که دستکم ۴۳۰ هزار بار مردم این منطقه درسال به اداره کل بیمه سلامت مرکز این استان مراجعه دارند و بنابراین با توجه به بعد مسافت، اتلاف وقت و پیشگیری از خطرات جاده‌ای و نیز دسترسی آسان مردم به چنین زیرساختی از نیازهای ضروری این منطقه است.

رسول ظفرمند همچنین خواستارتخصیص اعتبار مستقل برای بخش پایه پزشک خانواده شهری در این استان شد و تاکید کرد که حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران زیر پوشش بیمه سلامت هستند و طبق اسناد موجود به طور متوسط در سال حدود شش میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه دارند و برای ارائه خدمات مطلوب و بهتر، ضرورت دارد اعتباری مشخص برای پزشک خانواده شهری در نظر گرفته شود.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز / ‏‬پنجشنبه / ‏‬ از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مزگا، نوشهر، چالوس و مرزن آباد بازدید و همچنین در نشست شورای اداری این شهرستان‌ها در چالوس شرکت کرد.

۷۰۷۸ /‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.