پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از 40 درصد زیرگذرها دارای نقص فنی است

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: 40 تا 45 درصد از زیرگذرهای اداره ‌کل راه و شهرسازی به‌ دلیل نقص فنی یا عدم تکمیل مشکل‌ساز می‌شوند.

مهدی رازجویان در نشستی که به منظور بررسی خسارت‌های بارندگی شدید 13 مهرماه در بهشهر و پیشگیری از وقوع خسارت‌های مشابه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هر 6 ماه در گوشه‌ای از این استان سیل و خسارت داریم که هم به دلیل جنس خاک و مسائل طبیعی‌ست و هم اینکه عوامل انسانی با تخریب محیط زیست و منابع طبیعی این وضعیت را به‌وجود آورده‌اند.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم بهشهر در بازگشایی تقاطع خیابان قائم با راه‌آهن رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: در تقاطع‌های غیرهمسطح یا همسطح جاده با راه‌آهن نیز بعضاً شاهد مطالبات مردمی هستیم، یکی از درخواست‌ها را در تقاطع خیابان قائم بهشهر داریم که بازگشایی این مسیر بار دیگر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد:40 تا 45 درصد از زیرگذرهای اداره ‌کل راه و شهرسازی یا به اشتباه، نقص فنی یا عدم تکمیل، با یک بارندگی بسیار کوچک از حیّز انتفاع  خارج می‌شود و چرا نباید برای آن‌ها فکری کنیم و یا چرا از چاه‌های جاذب استفاده نکنیم.

رازجویان ادامه داد: باید برای مال، جان و زمان مردم ارزش قائل شویم و احتمال چنین حوادثی را پیش‌بینی کنیم.

وی درباره تقاضای بازگشایی تقاطع راه‌آهن با خیابان قائم بیان کرد: یکسری مکاتباتی از قبل انجام شده و استانداری نیز پیگیری داشت، می‌توانیم پیگیری‌ها را دوباره استارت بزنیم و از وزیر راه و شهرسازی کمک بگیریم که بتوانیم این مطالبه را به سرانجام رسانده و اگر امکان دارد در آنجا سوزن و سوزنبان بگذاریم و اگر نمی‌شود، زیرگذر بزنیم.

مهاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران افزود: در مورد پیشگیری از خسارت‌های زمین لغزش و رانش، بنیاد مسکن باید در دل سایر پروژه‌هایی که برای آن‌ها مشاور گرفته و اعتبارات را مشخص کرده است تا زودتر به سرانجام برسد.

رازجویان گریزی به آوردهای رودخانه‌ای که در گذشته به عنوان غنائم در نظر گرفته می‌شد و بستر رودخانه با برداشت‌های غیراصولی دچار مشکل و از استاندارد خود خارج می‌شد، زد و گفت: در این زمینه مصوباتی در شورای تامین استان پیگیری و مقرر شد که از این آوردها برای تثبیت بستر و دیواره‌سازی رودخانه استفاده شود تا آبخور به‌درستی هدایت شود و خسارت را به اراضی کشاورزی و منازل مردم وارد نکند.

“البته مصوبه را در سیل غرب استان داشتیم که می‌توانیم به همان صورتی که در غرب بوده است؛ به کل استان تعمیم بدهیم “.

وی تاکید کرد: کارها باید اصولی پیش برود؛ وضعیت رودخانه‌های خلیل‌شهر به‌سرعت پیگیری و به مطالبات مردم توجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یاتدآور شد: جاده‌ای که در گلوگاه ظرف 7 ساعت احداث شد؛ تا 80 درصد کار اگرچه با سرعت انجام شد اما فنی بود، یکسری مسائل فنی باید پیش از خسارت مورد توجه قرار می‌گرفت که به آن توجه نشد و این خسارت‌ها را داشتیم.

رازجویان در پایان بیان کرد: تا این لحظه، 200 خسارت‌دیده در سیل اخیر شرق مازندران برای به بانک معرفی شدند، و بیش از 300 نفر دیگر در نوبت هستند، خسارت‌دیدگان برای دریافت بلاعوض و تسهیلات باید مدارک خود را به بنیاد مسکن شهرستان مربوطه ارائه دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.