پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بقعه امام‌زاده عباس (ع) ساری را دریابید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از مسئولان و مردم ولایت‌مدار شهرستان ساری و استان مازندران درخواست دارم بقعه امام‌زاده عباس (ع) ساری را دریابند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران، اظهار کرد: وقف هنوز در جامعه جا نیفتاده و این سنت حسنه در جامعه مظلوم واقع شده است.

 

وی با بیان اینکه همه بشریت بدهکار وقف هستند و همه ما باید در حد توان به ترویج و تبیین وقف بپردازیم، افزود: خداوند بزرگ‌ترین واقف است و جهان را برای بشریت وقف کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حراست و مراقبت از موقوفات و اراضی وقفی را وظیفه همگان دانست و گفت: نگاه اسلام به بقاع متبرکه نگاه ویژه است.

 

این مسئول با بیان اینکه امام‌زادگان(ع) مدافعان واقعی قرآن هستند، تصریح کرد: آثار و برکات زیادی را در اماکن متبرکه می‌بینیم که نیازمند شناسایی آن ظرفیت‌ها هستیم.

 

علیزاده با اشاره به اینکه هرجایی که آستان مقدس امام‌زاده(ع) باشد، مردم آن منطقه متعهدتر و مذهبی‌تر هستند، ادامه داد: ولایت‌مداری و قرآن‌محوری را مدیون امام‌زادگان(ع) هستیم.

 

وی از ثبت ۱۱۰ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: پنج وقف جدید در هفته وقف از سوی خیران و واقفان خیراندیش ثبت شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه ۴۵۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه راه‌اندازی شد که جوانان و نوجوانان زیادی از این خیمه‌ها بهره‌گیری کردند، افزود: ۴۸ انجمن یاوران وقف در ادارات اوقاف شهرستان‌ها راه‌اندازی شد که به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف می‌پردازند.

 

این مسئول با بیان اینکه در حوزه قرآنی دستاوردهای خوبی داشتیم که بیش از ۶۵ هزار نفر در مسابقات قرآن مازندران ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: ۳۶۵ سند مالکیت در حوزه موقوفات با بیش از ۸ هزار هکتار در مازندران اخذ شد.

 

علیزاده به پروژه عمرانی طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری اشاره کرد و گفت: از مسئولان و مردم ولایت‌مدار شهرستان ساری درخواست دارم بقعه امام‌زاده عباس (ع) ساری را دریابند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی و مقام معظم رهبری عنایت خاصی به بقاع متبرکه و امام‌زاده عباس (ع) ساری دارند، تصریح کرد: طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری پس از گذشت چندسال هنوز تکمیل نشده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه پزشکان و اصناف می‌توانند در حوزه عمرانی بقاع متبرکه خدمات شایسته‌ای از خود برجای گذارند، گفت: ساختمان و بارگاه امام‌زاده عباس (ع) ساری آبرویی برای مردم ساری و استان مازندران است اما تاکنون جایگاه این بقعه متبرکه در جامعه مغفول مانده و غریب است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.