پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در قائمشهر

0

ایسنا/مازندران چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با رویکرد برترین قاریان مجلسی و مردمی شامگاه دوشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد.

داوود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور ۱۰ قاری برتر مازندران برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب قاریان برتر با رای مردمی و فنی انجام و  نفر اول و دوم  برای اعزام به مرحله کشوری انتخاب شدند .

وی تصریح کرد: برای حضور شرکت کنندگان در جشنواره تلاوت‌های مجلسی سامانه ارسال کد راه اندازی شده است.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور خاطرنشان کرد: تاکنون از ۱۷ استان حدود ۵۳۷ هزار نفر پیامک خود را به جشنواره تلاوت‌های مجلسی ارسال کرده‌اند تا برای انتخاب قاری برتر در فینال کشوری شرکت کنند.

جعفری گفت: کد ارسال *‌۶۶۵۵* ۳۰۱۱۴* بوده که علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره نام‌نویسی و برای انتخاب قاری برتر رای دهند.

وی با بیان اینکه قرعه کشی اعطای جوایز از طریق کد دستوری انجام می‌شود، افزود: در جشنواره امسال کمک هزینه سفر مشهد مقدس برای بیش از ۷۰۰ نفر در نظر گرفته شده است .

آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم گفت : قرآن نازل شد تا انسان در جمع به تلاوت آیه‌ها بپردازد و البته انسانی که به صورت انفرادی به خواندن قرآن بپردازد از ثواب بی‌بهره نیست اما تلاوت قرآن در جمع بهره مضاعفی دارد.

وی افزود: قرآن از سوی ایزد الهی برای هدایت بشر نازل شده و قرآن برای فهمیدن است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تلاوت قرآن به صورت مجلسی از ارزش مضاعفی برخوردار است، تصریح کرد: قاریان مجلسی باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا ابتدا قرآن را درک کرده و در نهایت آن را برای شنوندگان تلاوت کنند.

معلمی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای نهضت امام راحل (ره) و رهاورد خون پاک شهدا رویکرد قرآنی بوده است، اظهار کرد: رویکرد قرآنی به صورت جدی در جامعه ایران اسلامی در حال شکل گرفتن است حتی در آموزش و پرورش هم مدارس قرآنی شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در این جشنواره قاریانی همچون علی‌اصغر بخشی، مهدی شالیکار، علی محمدپور، امیر محمد میرآبی، عادل تقی پور، محمد طاهایی، محمدمهدی مهرنیا، حمزه مومنی، علی نقی عالیشاه و محمد جواد موزونی به تلاوت سوره‌ای از آیات قرآن کریم پرداختند که در پایان امیر محمد میرابی با ۴۵۸ رای و سید محمد طاهایی با ۳۴۷ رای به ترتیب اول و دوم و نفر سوم این جشنواره هم عادل تقی پور با ۳۴۰ رای بوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.