پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مسابقه کوه‌پیمایی سرعتی قهرمانی استان در دامنه قله شاهدژ

نخستین دوره مسابقه کوه‌پیمایی سرعتی (اسکای رانینگ) قهرمانی استان (مردان و زنان) جهت انتخاب تیم استان مازندران، گرامی‌داشت حماسه پانزده خرداد و بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) روز گذشته جمعه ۲۳ خرداد در دامنه قله شاهدژ (ساری) برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیو، به نقل از وبسایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران، نخستین دوره مسابقه کوه‌پیمایی سرعتی (اسکای رانینگ)  قهرمانی استان (مردان و زنان) جهت انتخاب تیم استان مازندران، گرامی‌داشت حماسه پانزده خرداد و بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) روز جمعه ۲۳ خرداد در دامنه قله شاهدژ (ساری) برگزار شد.

 

این مسابقه با حضور ۲۷ شرکت کننده ( 23 آقا و ۴ خانم) از شهرهای ساری، بابل، بابلسر، آمل، نور، نوشهر و کلاردشت و حضور ۲۲ داور و کمک داور در ۱۱ ایستگاه برگزار شد و شرکت کنندگان در این مسابقه، مسیر ۸ هزار متری دامنه های قله شاهدژ ( در ارتفاعات روستای لنگر) را در کمتر از ۲ ساعت پیمودند.

 

رییس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران در مراسم اختتامیه این مسابقه ضمن تبریک بمناسبت نیمه شعبان گفت: برای نخستین بار که آیین نامه ای از سوی فدراسیون کوهنوردی مبنی بر برگزاری مسابقات کوهپیمایی سریع (اسکای رانینگ) در مازندران ابلاغ شد.

 

افشین احمدی با بیان اینکه سال ۹۳ اولین سالی است که مسابقات اسکای رانینگ در مازندران برگزار می شود افزود: مسلما این دوره تجربه های زیادی را بهمراه داشته است تا در دوره های بعدی بتوانیم به نحو شایسته تری اقدام به برگزاری این مسابقات کنیم.

 

وی ضمن قدردانی از همراهان در برگزاری این مسابقه یادآور شد: این برنامه متعلق به همه ی ماست و  مهم نیست که در کدام شهر برگزار می شود چراکه آبروی مازندران در میان است.

 

احمدی تصریح کرد: متاسفانه روسای هیئت های برخی شهرستان ها نتوانستند تعداد بیشتری شرکت کننده معرفی کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی مازندران در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقه با حضور بزرگان و پیشکسوتان کوهنوردی گامی موثر در راستای اشاعه ی فرهنگ کوهنوردی و کوهپیمایی و گسترش این ورزش میان جامعه، تشویق مردم به کوهپیمایی و بهره برداری از طبیعت به منظور داشتن یک زندگی سالم است.

 

داوود لشکری بعنوان نماینده و ناظر از سوی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نیز با حضور در این مسابقه گفت: خطاهای زیاد شرکت کنندگان کار داوری را دشوار می کند.

 

وی با بیان اینکه در این مسابقه برد و باخت مهم نبوده افزود: با توجه به اینکه کمیته داوران متشکل از نماینده تمام شهرهای مازندران بوده و بصورت هماهنگ قضاوت کردند در خور تحسین است.

 

پس از رأی هیئت داوران، پیام شیرمحمدی، رئوف علیزاده و خسرو مسعودی بعنوان نفرات برگزیده اول تا سوم این مسابقه انتخاب و جوایز ارزنده به همراه حکم قهرمانی به آنان اهدا شد.

 

بر اساس این گزارش، از خدمات سید معین شجاعی و اردشیر ارجمند روسای سابق هیات کوهنوردی استان به جامعه کوهنوردی استان با اهدا هدایایی تجلیل بعمل آمد و همچنین از پیشکسوت ارزشمند کوهنوردی استان، حسن میر عمارتی به پاس سال ها خدمت به جامعه کوهنوردی استان ، و میر شریف نوربخش پیشکسوت کوهنوردی شهرستان قائمشهر تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

همچنین از خانم لطیفه بقراط پیشکسوت جامعه کوهنوردی بانوان استان به پاس خدمات ارزنده به جامعه کوهنوردی بانوان، و همچنین علیرضا قاسم پور رئیس هیات کوهنوردی شهرستان ساری بعنوان میزبان مراسم قدردانی بعمل آمد. خاطرنشان می گردد تیم ۵ نفره برتر این مسابقه به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

عکس و گزارش از: سیده سعیده فلاح

 

………………………………………………………

 

چهاردانگه نیوز: لازم به یادآوری است این خبر دیروز 26 خرداد 1393 بر روی وبسایت فدراسیون قرار گرفته و  آقای علیرضا قاسم پور که این خبر را به اطلاع پایگاه خبری چهاردانگه نیوز رسانده اند اهل روستای بالاده و مسئول گروه کوهنوردی سادوای ساری و بالاده و نیز عضو انجمن فرهنگی سادوای این روستا می باشند. با سپاس و آرزوی بهروزی و موفقیت برای ایشان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وبسایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.