پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری نخستین جشنواره مجازی بازیگری کودک و نوجوان به میزبانی چالوس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

مسعود تیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر، اظهار کرد: این جشنواره با شعار «آینده سهم من است» از اول تا ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد و اختتامیه آن نیز در ۱۶مهر و همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره فراخوان خود را در بخش تخصصی نمایش‌های کوتاه منتشر کرد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس با همکاری اداره بهزیستی و کانون پرورش فکری این شهرستان در نظر دارد نخستین جشنواره تئاتر مجازی کودک و نوجوان مازندران را با شعار «آینده سهم من است» برای نسل جدید به وجود بیاورد.

دبیر نخستین جشنواره بازیگری مجازی ویژه کودک و نوجوان مازندران، تصریح کرد: شعار جشنواره و محورهای جشنواره با هدف جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا است که در راستای همین اهداف به کشف استعدادهای برتر در کل استان مازندران توجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عنوان و اسم جشنواره نیز «نمایشک» به منظور نمایش‌های کوچک نامگذاری شده و صرفاً برای بخش کودک و نوجوان است، درباره اهداف جشنواره گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و آداب نمایش‌های خلاق در کودکان و نوجوانان، ایجاد بستر مناسب برای رشد علاقه‌مندان به هنر نمایش کودک و نوجوان و اقدام به برگزاری نمایش‌های صحنه‌ای از طریق استعدادهای برتر و کشف استعدادها و خلاقیت‌های بالقوه کودک و نوجوان و گسترش اجراهای تئاتر در سطح استان از اهداف این جشنواره است.

تیر عنوان کرد: محورهای نخستین جشنواره بازیگری مجازی ویژه کودک و نوجوان مازندران فولکلور«بومی و محلی»، کرونا «مدافعان سلامت» و ایران من با تکیه به شعار ملی امسال «جهش تولید» است که «بخش آزاد» نیز در کنار آن قرار دارد.

وی بیان کرد: شرایط سنی در این جشنواره در بخش «کودک» 4 تا 11 سال  و بخش «نوجوان» 12 تا 18 سال است.

دبیر نخستین جشنواره بازیگری مجازی ویژه کودک و نوجوان مازندران درباره اولویت‌های این جشنواره افزود: انتخاب قصه مناسب، هم‌راستا بودن با شعار جشنواره، توانایی بکارگیری فنون بازیگری در بخش نوجوان «استفاده درست از بیان، بدن تخیل، خلاقیت و نوآوری در متن و اجرا»، توجه به محیط زندگی و مضامین آموزشی است و فقط آثار ارسالی که از سراسر مازندران به دبیرخانه ارسال می‌شود، مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار و مدارک متقاضیان تا ۲۵ شهریور است و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و برگزاری آئین اختتامیه جشنواره نیز به صورت مجازی در صفحه اینستاگرامی جشنواره در روز ۱۶ مهر انجام می‌شود.

تیر گفت: جوایز برگزیدگان جشنواره در هر بخش به ترتیب به نفرات اول ۵ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفرات دوم ۳ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و به نفرات سوم ۲ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

به گزارش فارس؛ شرایط شرکت در جشنواره و الزامات ارسال آثار نمایش‌های کوتاه به دبیرخانه به شرح ذیل اعلام شده است:

۱: هر شرکت کننده حداکثر می تواند یک اثر نمایشی (تک نفره) به دبیر خانه جشنواره ارسال کند

۲: زمان هر نمایش ۳ دقیقه الی ۷دقیقه باید باشد

۳: تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره الزامی است

۴: ارسال دو قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ رنگی تمام رخ از هر شرکت کننده

۵: ارسال فیلم هر فرد به صورت تک نفره با تصویربرداری در نمای باز با استفاده از دوربین یا موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط الزامات ارسال آثار شرکت کننده در بخش نمایش است.

۶: متقاضیان جهت شرکت در جشنواره باید از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ به شماره دبیرخانه جشنواره، فیلم را ارسال کنند که پس از بررسی هیأت داوران، آثار برگزیده شده انتخاب و معرفی خواهند شد.

۷: به متقاضیان اکیداً توصیه می‌شود از مراجعه حضوری در این شرایط سخت کرونایی خودداری و آثار خود را به صورت غیرحضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

۸: اختتامیه جشنواره به صورت مجازی و از طریق صفحه جشنواره به شیوه آنلاین برگزار می‌شود و به نفرات برتر نیز هدایای ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

نشانه دبیرخانه: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس

تلفن دبیرخانه و ارسال آثار۰۹۱۱۳۹۴۷۲۹۴

شماره تماس برای هماهنگی در جشنواره ۰۹۳۶۵۷۵۱۰۵۶ _ ۵۲۲۴۴۸۴۷ ، واحد نمایش.

 / ۸۶۰۱۹/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.