پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری سومین نشست کتابخوان کیاسر و بیست و سومین نشست کتابخوان شهرستان ساری

سومین نشست کتابخوان کیاسر و بیست و سومین نشست کتابخوان شهرستان ساری در کتابخانه ولی عصر (عج) کیاسر برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سومین  نشست کتابخوان کیاسر و بیست و سومین نشست کتابخوان شهرستان ساری در کتابخانه ولی عصر (عج) کیاسر برگزار شد.

 

این نشست که عصر ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۵ در سالن مطالعه کتابخانه با حضور گرم اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار شده , از سلسله نشست های کتابخوان به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند”کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود” با حضور مسئول کتابخانه و اعضای کودک و نوجوان کتابخانه حضرت ولی عصر(عج) کیاسر برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مسئول کتابخانه یاد اور شد که کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می­ گردد.

در این برنامه فرهنگی چندین کتاب به شرح زیر معرفی شد:

 

fatemeh-akbari

معرفی کتاب قصه های پند آموز کهن ارائه توسط فاطمه  اکبری:

معرفی کوتاه:کتاب مصور حاضر، جلد چهارم از این مجموعه است که مشتمل بر داستان‌های کوتاه فارسی برگرفته از افسانه‌های عامه است. این داستان‌ها با زبانی ساده و روان برای گروه‌های سنی (ب) و (ج) نگاشته شده است. «عاقبت بدجنسی»، «وزیر وفادار»، «درخت دانایی»، «ارزش علم»، «دوستی شیر و شتر»، «میمون‌های نادان»، «مار و مرد شترسوار»، «مرغابی نادان»، «هدیه خدا» و «سگ طمعکار» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. در داستان «همه یک چیز می‌خواستند» می‌خوانیم: «مرد مغازه‌اش را تعطیل کرده بود و داشت به خانه‌اش می‌رفت که دید چند نفر دارند با هم دعوا می‌کنند جلو رفت تا ببیند دعوای آن‌ها سر چیست. آن‌ها چهار نفر بودند که هر کدام لباس متفاوت از دیگری پوشیده بودند».

 

kosar-akbari

معرفی کتاب قصه های پند آموز کهن ارائه توسط کوثر اکبری:

معرفی کوتاه:کتاب مصور حاضر، جلد سوم از این مجموعه است که مشتمل بر داستان‌های کوتاه فارسی برگرفته از افسانه‌های عامه است. این داستان‌ها با زبانی ساده و روان برای گروه‌های سنی (ب) و (ج) نگاشته شده است. «طوطی و بازرگان»، «شاهزاده خودخواه»، «مرد خیال‌پرداز»، «خدا را راضی کن»، «جواب حسابی»، «شیر باش نه روباه»، «جوانمردی و گذشت»، «عیب‌جویی» و «موش خوشبخت» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. در یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم: «یک روز پادشاهی تصمیم گرفت به همراه چند نفر از خدمتکارها و غلام‌هایش با کشتی به مسافرت بروند. همه سوار شدند. کشتی حرکت کرد. پادشاه آمده بود لبه کشتی و داشت دریا را نگاه می‌کرد و از حرکت موج‌ها لذت می‌برد که یک‌دفعه سروصدایی شنید».

fatemeh-hasheminejad

معرفی کتاب اولین روز تابستان ارائه توسط مهدیه هاشم نژاد:

رمان‌ «اولین روز تابستان» به روایت برهه‌ای از زندگی نوجوانی به نام کامیار می‌پردازد. کامیار، قهرمان داستان، که ظاهرا پسری سر براه، آرام و مقید است، در جریان اتفاقاتی ماجراجویانه و به دلیل شیفتگی و اعتماد بیش از حد به دوستانش، ناخواسته مرتکب عمل خلاف سرقت از منزل یکی از دوستان ثروتمندش می‌شود. او پس از این اتفاق دچار عذاب وجدان و ندامت شده و خود را در اتاقش حبس کرده و به خود بد و بیراه و ناسزا می‌گوید تا شاید روح ناآرامش اندکی آرام بگیرد: «از خودم بدم می‌آد. حالم از خودم به هم می‌خوره. واستادم جلو آینه و زل زده‌ام به قیافه نحس خودم. به قیافه یک عوضی که هیشکی نباید بهش اعتماد کنه…».

 

پس از آن، از فصل دوم به بعد، نویسنده به روایت روزی می‌پردازد که حادثه اصلی داستان یعنی سرقت در آن اتفاق افتاده است.

 

معرفی کتاب خانم کوچیک ارائه توسط محبوبه خلسه:

نوشته سهیلا علوی زاده

اقدس راوی داستان است که خاطراتش را به شکل کتاب می نویسد. مادرش را ، در سن شش هفت سالگی در اثر بیماری حصبه از دست می دهد. پدرش به دنبال پیدا کردن کار، خانه را ترک می کند و در شهرری به کارگری مشغول می شود و سرپرستی اقدس را مادربزرگش بی بی به عهده می گیرد. اقدس، زخم سر می گیرد. بی بی با توصیه میراب، اقدس را به داروخانه ایی که امریکایی ها آن را تأسیس کرده اند، می برد. یکی از کارکنان داروخانه، دختر جوانی است که در مدرسه امریکایی ها درس می خواند و بعضی از روزها هم در داروخانه کار می کند. این دختر که همان پروین اعتصامی است، به بی بی، داروهایی می دهد که به زخم سر اقدس بزند تا او کچلی نگیرد.

 

ketab-khaneh

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.