پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره بین‌المللی سردار صلح در مازندران/ استقبال خبرنگاران از جشنواره ابوذر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالمهدی حق‌شناس با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری دومین جشنواره ابوذر در استان مازندران، اظهار کرد: هدف ما برگزاری شناسایی نخبگان رسانه‌ای و  خبرنگاران انقلابی است.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین محورهای این جشنواره ۴۰ سالگی دفاع مقدس است.

مسؤول بسیج رسانه استان مازندران، با اعلام اینکه در نخستین دوره جشنواره ابوذر استان مازندران بیش از ۷۰۰ اثر دریافت شده است، گفت: برگزاری با کیفیت دومین جشنواره در سال جاری در دستور کار است.

وی اضافه کرد: جشنواره سال گذشته طی دو مرحله داوری انجام شده و همچنین دو آثار برتر جشنواره استان مازندران به جشنواره ملی ابوذر راه یافتند.

حق‌شناس همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی سردار صلح تا دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: این جشنواره با موضوع صلح جهانی در قالب، تیتر، یادداشت، عکس و خبر برای نخستین‌بار با این عنوان برگزار می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: فراخوان این جشنواره به‌زودی صادر و مراسم اختتامیه جشنواره در سالروز شهادت سردار سلیمانی در مرکز استان مازندران برگزار می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با اقدامات انجام شده بسیج رسانه استان مازندران برای مقابله با کرونا، یادآور شد: ۶۱۴ بسته معیشتی در اختیار ۲۱۳ خبرنگار قرار گرفته است.

مسؤول بسیج رسانه استان مازندران همچنین از تهیه ۵ هزار بسته سلامت و توزیع مردمی آن خبر داد و گفت: ۴۹۵ بسته سلامت در اختیار خبرنگاران استانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان مازندران، در این مراسم از پوستر جشنواره ابوذر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شده است.

همچنین هادی قنبری دبیر این جشنواره با اعلام اینکه بنا داریم که امسال کیفیت جشنواره را افزایش دهیم، تصریح کرد: نگاه تخصصی‌تر به جشنواره داریم و از امروز آثار فعالان رسانه‌ای در ارتباط با جشنواره ابوذر در دبیرخانه قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره ۲۵ آبان ماه سال جاری است، گفت: آثار دریافتی باید در رسانه‌ای که خبرنگار معرفی می‌کند انتشار داده شود.

دبیر جشنواره ابوذر استان مازندران با اعلام اینکه جشنواره در دو بخش مکتوب و خبرگزاری‌ها و بخش دیداری برگزار می‌شود، گفت: در بخش خبرگزاری‌ها در پنج حوزه مقاله، مصاحبه،گزارش،تیتر و خبر همچنین بخش دیداری و شنیداری در قالب موشن‌گرافیک، اینفوگرافی، مستند تلویزیونی، مستند، رادیویی، گزارش خبری، عکس خبری و کاریکاتور آثار دریافت می‌شود.

قنبری همچنین از برنامه‌ریزی برای دریافت آثار بخش مردمی و دانش‌آموزی در این جشنواره خبر داد و افزود: در این بخش آثار عکس و فیلم موبایلی در دستور کار است.

 /۸۶۰۰۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.