پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري همایش کشاورزی پاکتر، زندگی سالمتر

همایش کشاورزی پاکتر ، زندگی سالم تر برای هم اندیشی کشاورزان و باغداران با کارشناسان روز گذشته ( جمعه 23 آبان 1393 ) برگزار شد.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، این همایش روز گذشته ( جمعه 23 آبان 1393 ) در سالن ورزشی سردار شهید محمد حسین آهنگر دارابی در روستای داراب کلا برگزار شد.

 

در این همایش آقایان دکتر صفائیان و مهندس منصوری از مضرات سموم و کودهای شیمیايي مطالبي را عنوان كردند كه در ادامه بخش هايي از آن خواهد آمد:

استفاده مداوم از سموم و کودهای شیمیایی موجب انباشته شدن آنها در خاک شده و همواره جذب گیاه می شوند، گیاه مورد استفاده دام قرار گرفته و دام هم خوراک انسان می شود و در نتیجه سموم جذب بدن انسان شده و موجب بیماری سرطان می گردد.

همچنین درباره سم علف کش گفتند: اين سم وارد آب می شود و از طریق آن وارد بدن انسان شده و این سم بعد پانزده روز از بین نرفته بلکه در آب ها و بدن آبزیان باقی می ماند و همچنین در زمین های شالیزاری طی آزمایشاتی مشخص شد که در برگ، ساقه و خود برنج سفید وجود دارد و بعد از برنج که محصولات دیگری (مثل کاهو و اسفناج ) که در آن زمین ها کشت می شود نیز وجود سم مشخص است.

برای استفاده از کود هم بر این نكته تاکید شد که، بايد خاک مورد آزمایش قرار گیرد، شاید خاک نیازی به کود شیمیایی نداشته باشد و کشاورز چه بخواهد چه نخواهد در چرخه مضر بودن سم های شیمیایی قرار دارد و بیشترین ضرر را می بیند.

همچنین در این همایش به استفاده از کشت ارگانیک تاکید شد.

یکی از کشاورزان به حضار در اين همايش گفت: کشاورز به تنهايي نخواهد توانست، کاری از پیش ببرد، پس کشاورزان باید با کارشناسان زیست محیطی همکاری داشته باشند.

در پايان از برگزار کنندگان این مراسم ( دهیاری داراب کلا ، انجمن مهرورزان زمین پاک ساری و انجمن فزندان زمین پاک داراب کلا ) که به فکر سلامت مردمام استان بوده اند، كمال تشكر را داريم.

 

hamayesh keshavarzi 1

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.