پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري نهمين جلسه پروژه FFS در روستاي كوات

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري از برگزاري نهمين جلسه FFS سياه ريشه در روستاي كوات از توابع مركز جهاد كشاورزي چهار دانگه این شهرستان خبر داد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد طی گفتگویی اعلام کرد: نهمين جلسه پروژه ffs مدرسه در مزرعه سياه ريشه (سيب) با موضوع “هرس” با حضور راستگو (رییس اداره آموزش و ترويج جهاد كشاورزي شهرستان ساري)، غيبي (مدرس پروژه) و عمادي (مدير عامل شركت خدمات مشاوره كشاورزي آبادگران دشت طبرستان) و 16 نفر از باغداران در روستاي كوات از توابع مركز جهاد كشاورزي چهاردانگه برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: مهندس غيبي در مورد فوايد هرس از جمله فرم دهي و شكل دهي درختان، حذف شاخه هاي اضافي نرك، نگه داشتن شاخه هاي بارده براي سال آينده، ايجاد طبقه در درخت، نفوذ بهتر نور خورشيد به تمام نقاط درخت، تسهيل در امر برداشت محصول و تسهيل در سمپاشي توضيحاتي را بيان نمود و در ادامه مدرس پروژه به صورت علمي به هرس درختان سياه ريشه در باغ يكي از فراگيران پرداخت.

 

قاسم نژاد افزود: سپس باغداران به صورت انفرادي و گروهي زير نظر مدرس پروژه به كار هرس پرداختند و در پايان به سوالات باغداران در خصوص مسائل و مشكلات پاسخ داده شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.