پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري جلسه شورای اداری آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش منطقه، با محوریت موضوع:«اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور» در تاریخ 6 شهريور 1393 تشکیل شد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، جلسه شورای اداری آموزش و پرورش منطقه، با محوریت موضوع: « اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور » جهت ابلاغ سیاست های وزارت آموزش و پرورش کشور به کارکنان اداره منطقه در تاریخ 6 شهريور 1393 تشکیل شد.

 

در این جلسه مسعودیان زاده رییس اداره ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران گفت: اجلاس فرصتی مغتنم، جهت تبادل نظر مدیران و آشنایی بیشتر و بهتر از سیاست های راهبردی آموزش و پرورش، بدون واسطه از زبان مقام عالی وزارت و سیاست گذاران نظام تعلیم و تربیت است. در اجلاس این فرصت مهیاست تا مدیران مناطق آموزش و پرورش کشور از نصایح و دیدگاه های مقامات عالی مرتبه کشور، از ریاست محترم جمهوری و ریاست محترم مجلس و … در باب آموزش و پرورش آشنایی پیدا کنند.

 

ایشان همچنین، سیاست های مطرح شده در اجلاس را برای همکاران، بیان کرده و نقل و قول از وزیر محترم گفت: جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش باید بین نیروهای آن تعامل و همدلی وجود داشته باشد؛ آموزش و پرورش دارای فرهنگ سازمانی است و آن مبتنی بر محبت ها، روابط انسانی، استدلال، تعامل دوسویه، ادب و اخلاق است؛ که اگر از ارکان آموزش و پرورش این سیاست ها بروز کند رسیدن به اهداف آموزش و پرورش سهل می گردد. در روند اجرای سند باید ارزشیابی جدی گرفته شود. پیام اصلی سند، تبدیل نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی و تربیتی است نظام آموزش و پرورش باید انسانی تربیت کند که که ساحت های شش گانه تربیتی سند در او تبلور پیدا کند.

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، در راستای اجرای برنامه « تعالی مدیریت مدرسه » شورای برنامه ریزی، نظارت و مشاوره در تاریخ 9 شهريور 1393 در اداره منطقه تشکیل شد.

 

خلیلی معاون آموزشی اداره در مورد اين جلسه خبر داد: در راستای اجرای برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» که یک طرح مهم وزارتی و از برنامه های چهار گانه وزیر محترم می باشد؛ شورای برنامه ریزی، نظارت و مشاوره در تاریخ 9 شهريور 1393 در اداره منطقه تشکیل شد.

 

خلیلی گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه، با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی مدیریتی و توجه به 10 محور، 46 ملاک و 169 شاخص، فعالیت های مدارس مجری را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

همچنین از آقای عشقعلی خلیلی ( کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی ) به عنوان صاحب نظر، در این جلسه، دعوت به عمل آمد. ایشان راهکارهای لازم را در خصوص تبیین و اجرای مناسب این طرح در مدارس مجری بیان داشتند.

 

لازم به ذکر است؛ دبیرستان ( دوره اول ) حضرت فاطمه (س) و دبستان فردوسی به عنوان مجریان طرح « تعالی مدیریت مدرسه » بر اساس سهمیه اعلام شده انتخاب شده و انجام وظیفه می نمایند.

 

jalese 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.