پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی جشنواره تجلیل از کارآفرینان مازندران در ساری

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،دوازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر امروز با حضور مدیران استانی، نمایندگان مجلس و کارآفرینان نمونه در ساری برگزار شد.

کامران اصغری مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی امروز در دوازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان  اظهار داشت: کارآفرینان جهادگران واقعی عرصه اقتصاد در جامعه هستند زیرا در این شرایط اقتصادی کشور، چراغ کارآفرینان و واحدهای تولیدی روشن است که باید قدردان آنان باشیم.

وی افزود: هداف از برگزاری این جشنواره، توسعه و ترویح کارآفرینی توسط کارآفرینان است که خوشبختانه امید در جامعه زنده و ناامیدی از بیکاران صاحب ایده دور شد.

تقویت حلقه مفقوده ایده و عمل در جوانان

اصغری بیان کرد: مسائل و مشکلات وجود دارد و تلاش داریم موانع را رفع کنیم دستگاه دولتی در کنار واحدهای تولیدی هستند تعامل ادارات با کارآفرینان و تعامل سازمان‌ها باهم در این شرایط مشکلات را برطرف می‌کند.

مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات ما این است که نتوانستیم حلقه مفقوده ایده و عمل را در جوانان صاحب ایده و کارآفرین پیدا کنیم که باید جسارت ورود به بازار کار را پیدا کنند و مشاوره و راهنمای لازم را ارائه دهیم.

وی افزود: متاسفانه برخی دانشگاه‌ها مدرک محور شدند که باید فضای علمی و آموزشی را در حیطه عملی ترویج کنیم. همچنین امروزه مدارس ما باید نگاهی کارآفرینی داشته باشند و هنرستان‌ها نیز محلی برای پرورش استعداد دانش آموزان کارآفرین و پژوهشگر باشند و از صاحبان ایده حمایت کنند.

اصغری بیان کرد: مراکز مشاوره و کانون‌های کارآفرینی در استان شکل گرفت تا بیشتر مشکلات این قشر تاثیرگذار جامعه را رفع کنیم و همه در کنار در زمینه توسعه و پیشرفت اقتصاد جامعه گام برداریم.

حمایت واقعی دولت از کارآفرینان

نایب رئیس اتاق بازرگانی و کارآفرین برتر استان نیز گفت: جنگ امروز جامعه جنگ اقتصادی است و همه ما سرباز اقتصاد مملکت هستیم در چنین شرایطی امید، امنیت و اشتغال از مولفه‌های اساسی در جامعه است که باید قدردان کارآفرینان جامعه باشیم.

امیر میران آملی افزود: برای حفظ تولید و اشتغال تلاش می‌کنیم. مشکلات زیادی در این صنعت است باید اشتغال را حفظ کنیم و از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و تیم اقتصادی استان درخواست داریم با تمام توان از کارآفرینان،کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت کنند.

غفلت دولت از حمایت تولیدگران

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قطب تولید کشاورزی است و  امروز نوع نگرش درکسب و کار تغییر بافته و به سمت استارت آپ و نوآوری‌ها در کسب و کار رفت که نیازمند نگاهی نو و تازه است.

رضیان افزود: در جهت نخبه پروری در فضای ملی زبانزد است که غفلت‌ها را کنار بگذاریم. سال گذشته برنامه‌ریزی شد به بخش تولید کمک شود تا با کارا و بهینه یاب تولید را از چالش پیش رو خارج کنیم.

وی گفت: امروز بیشتر هم وغم کشور به مسائل ارزی رفته که چگونه فضای ارز را کنترل کنیم که در این راستا تا حدودی از حمایت جدی تولید غفلت شد.

رضیان بیان کرد: با کمک هم در تهیه مواداولیه یا تکنولوژی کمک کنیم که دریک برهه در فضای تولید مدیریت ارز نابسامان داشت که سو جریان و رانت خواری ایجاد کرد که با مدیریت بانک مرکزی و دیگر دستگاه بیشتر مسائل رفع و مدیریت شد.

عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی افزود: تحصیل کرده‌های دانشگاه‌های برتر کشور جزسرمایه اصلی و ملی ما هستند که متاسفانه امروز بیشتر تمایل پیدا کردند از کشور خارج شوند که از مدیران می‌خواهیم ازنگاه سنتی فاصله بگیرند و از ایده‌های آنان حمایت کنند و موجب سرخوردگی این قشر مهم نشوند.

رضیان افزود: در زمینه نیروی انسانی دارای سرمایه فراوانی است که بیش ازیک میلیون نفر خارج از استان مشغول به کار و فعالیت هستند. با داشتن ظرفیت خوب گردشگری و در بحث استارت آپ و کسب و کار جدید شرایط خوبی را ایجاد شد تا با تسهیل گری شاهد توسعه جامعه باشیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه با موانع و مشکلاتی که کارآفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی دارند این قشر عظیم غیرت و تعصب پیوندی ناگسستنی دارد.

علی نجفی خوشرودی افزود:کارآفرینی در ایران به پنج مولفه اصلی مرتبط است و نخستین اصل مربوط به تسهیل در حوزه قانونی و تمهید سازو کارقانونی برای توسعه کارآفرینی و در نظام اداری کشور که در هر دو بخش وضعیت مطلوبی نداریم.

وی بیان کرد: دومین اصل نوآوری است که نگاه کارآفرینی یعنی کاهش هزینه و استفاده موثرتر از آن حوزه وجود دارد و سومین اصل نیز شفافیت درکسب و کار و فعالیت اقتصادی رونق اقتصادی کمک کند.

امام جمعه موقت ساری نیز گفت: دارای ظرفیت خوبی است اما هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافت کارآفرینان به عنوان جهادگران خط مقدم هستند.

حجت الاسلام  محمد قاسمی افزود: استان نیازمند وفاق و همدلی است که از تهدیدات دشمنان نترسیم و نهراسیم زمان جنگ حتی سیم خاردار را به ما تحریم کردند اما امروز یک کشوری تاثیرگذار در منطقه هستیم که باید قدردان خون شهدا و امام و مقام معظم رهبری باشیم.

وی ادامه داد: سرمایه دار پول در بانک می‌گذارد و از سودآن استفاده می‌کند اما سرمایه گذار سفره ای پهن می‌کند تا دیگران از آن نان بخورند که باید پشتوانه و امنیت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: در میان 31 استان کشور، استانی برجسته و دارای جایگاه ویژه است از جهت زیرساخت‌های فناوری نوین رتبه دوم کشور رادارد.

حسن خیریانپور افزود: در شش شهرستان استان مراکز رشد راه اندای شد و شرکت‌های دانش بنیان تجاری‌سازی سرلوحه کار مجموعه عالی استان است که باید از این ظرفیت در جهت تقویت شرکتهای دانش بنیان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت کارآفرینی گوناگون بدیع و منحصر به فرد در استان وجود دارد که در شرایط سخت و تحریم ظالمانه و فشار بین امللی و مشکلات داخلی هستیم کار و تلاش ابداع نوآوری خلاقیت ذوق سلیقه را بیشتر کنیم.

معاون استاندار افزود: سه هزار و 240 نفر سهیمه استان برای مهارت آموزی بود که در کوتاهترین زمان، 120 درصد تحقق سهمیه استان است که نیاز استان ما بوده تا جوانان بیکار به مهارت مجهز شوند و همچنین کارورزی را تقویت کنیم و تسهیل‌گری داشته باشیم

در پایان از کارآفرینان برتر استان با اهدای جوایز  و لوح تقدیری تجلیل شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.